וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודיע על התפטרותו מהממשלה

7.8.2005 / 16:30

שר האוצר התפטר בשל יישום תוכנית ההתנתקות. הניח מכתב פיטורים בכתב יד על שולחן הממשלה ועזב את הישיבה

שר האוצר, בנימין נתניהו, הודיע בישיבת הממשלה על התפטרותו בשל תחילת יישום תוכנית ההתנתקות מעזה ומצפון השומרון. נתניהו הניח מכתב התפטרות על שולחן הממשלה ועזב את ישיבתה. הוא הסתפק במלים ספורות בלבד: "תרשום לפניך את התפטרותי, הנה המכתב. כתובים בו כל השיקולים מדוע אני מתפטר" - אמר נתניהו לשרון ונטש את אולם הישיבות של הממשלה, משאיר את שאר הסובבים המומים.

מכתב ההתפטרות של נתניהו, כתוב בכתב יד ונעשה לפני שההחלטה על פינוי הההתנחלויות נצרים, מורג וכפר דרום הובאה לאישור הממשלה. במכתבו מפרט נתניהו באריכות את הסיבות להתפטרותו.

נוסח מכתב ההתפטרות: "אינני יודע מתי יפרוץ הטרור במלוא עוצמתו. תקוותי שלא יפרוץ בכלל. אבל כשם שהתרעתי ב-93' שהסכם אוסלו יביא פיגועים, כך לצערי אני משוכנע שהצעד הנוכחי יביא להגברת הטרור ולא להחלשתו. הגענו לרגע האמת. אינני מוכן להיות שותף למהלך חסר אחריות שמסכן את ביטחון ישראל, מפלג את העם, מקבע את עקרון הנסיגה לקווי 67' ובעתיד אף יסכן את שלמות ירושלים".

נתניהו אף פנה לראש הממשלה ותקף את התנהלותו בדרך העברת תוכנית ההתנתקות: "יכולת לשמור על ממשלה לאומית מאוזנת. יכולת למנוע את הקרע בעם. דרשתי משאל עם שהיה שומר על האחדות. בחרת להתנגד לכך, כפי שלפני כן בחרת להתעלם ממשאל החברים בליכוד שיזמת, ושאת תוצאותיו הבטחת לכבד".

נתניהו הוסיף כי הוא מתפטר לאחר שהשלים את העברת שתי הרפורמות בבנקים ובהפחתת המיסים, ולאחר שסיים את הכנת התקציב. "אם המדיניות הכלכלית שהובלתי לא תשונה, הצמיחה תימשך ותגיע אל כל חלקי העם".

שר האוצר המתפטר צפוי לערוך מסיבת עיתונאים מיוחדת בשעה 18:00.

במפלגת העבודה דורשים להעביר התיק לפרס

מקורבי שרון אמרו לאחר ההתפטרות, כי אין בכוונתו לבקש מנתניהו לחזור בו, וכי בשעות הקרובות ימונה שר אוצר חדש.

השרה דליה איציק אמרה בראיון לגלי צה"ל כי בנימין נתניהו מפקיר את הכלכלה. עוד הוסיפה כי היא מאמינה שמפלגת שינוי תצטרף כעת לממשלה.

שר השיכון, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר כי זהו מהלך ציני. בוז'י אף קרא לראש הממשלה להפקיד את התיק הזה בידיו של שמעון פרס.

שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, אומר כי המניעים של נתניהו פוליטיים והוא דואג רק לפריימריז שלו בליכוד.

ח"כ רן כהן (מרצ-יחד) אמר בתגובה להתפטרות: "מהלך מבורך ויתן סיכוי ועתיד מדיני וכלכלי למדינת ישראל. ההתפטרות אינה אידיאלוגית ונובעת אך ורק מקנוניה פנים-ליכודית. נקווה שבזאת סיים נתניהו את הקריירה הפוליטית שלו".

יו"ר יחד, יוסי ביילין, אמר בתגובה כי "התפטרות היא צעד קטן לנתניהו בדרכו המזגזגת וצעד גדול לשכבות החלשות בחברה הישראלית ששילמו את המחיר המלא של שלוש שנות כהונתו".

שרת החינוך, לימור לבנת, אמרה בתגובה לערוץ 2 כי היא לא רואה טעם בהתפטרות מהממשלה ועל כן לא תתפטר בעצמה "הבעתי את מחאתי בהצבעה, אבל אני לא רוצה לנהוג בחיפזון".

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר כי הוא מסכים עם הטענות שהשמיע נתניהו לגבי ההתנתקות וציין כי גם בליכוד כולו וגם במרכז המפלגה יש תמיכה במהלכו של משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully