וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך סעודיה פאהד מת בבית החולים

רויטרס

1.8.2005 / 10:25

הטלוויזיה הסעודית הודיעה כי המלך בן ה-84, המאושפז בבית החולים מאז מאי, מת הבוקר. יורש העצר עבדאללה ירש את מקומו

מלך סעודיה, פאהד, מת הבוקר בגיל 84 בבית החולים בריאד, לאחר מחלה ממושכת. כך מסרה היום הטלוויזיה הסעודית, לאחר ששידוריה נקטעו והוחלפו בהקראות של קטעי קוראן לנוכח מותו. בהצהרה הרשמית נאמר, כי "החצר המלכותית מתאבלת בכאב ובצער על מותו של שומר שני המסגדים (במכה ובמדינה), המלך פאהד, כתוצאה ממחלה".

הנסיך עבדאללה בן עבד אל-עזיז, יורש העצר, הפך מיד למלכה החדש של סעודיה. יורש העצר החדש יהיה שר ההגנה הסעודי, הנסיך סולטאן בן עבד אל-עזיז. על פי הערכות, מותו של פאהד לא יפגע ביציבות הממלכה, והשלטון אמור לעבור ללא קשיים לעבדאללה. הלווייתו של פאהד תתקיים מחר בריאד.

מהליגה הערבית נמסר, כי בעקבות מותו של פאהד תידחה הפיסגה המתוכננת להתקיים מחרתיים במצרים.

חדל לתפקד מאז 1996

המלך פאהד אושפז מאז מאי בבית החולים. בתחילה נטען כי הוא אושפז לצורך בדיקות בלבד, אולם במהרה מצבו הידרדר. לאחרונה נטען כי הוא שרוי בתרדמת. למעשה חדל פאהד לשמש בתפקידו מאז 1996, אז לקה בשבץ מוחי. אחיו למחצה, הנסיך עבדאללה, כיהן כמלך בפועל בשנים האחרונות.

השמועות טענו כי גם כאשר הוא מקיים פגישות וישיבות עם אורחים או בכירים בממלכה, הוא מנמנם במהלכן ולא מקבל כל החלטה משמעותית. למרות זאת, המשיכו העיתונים הסעודים למסור הודעות כביכול מפיו של המלך.

פאהד הוא הבן השמיני של מייסד הממלכה הסעודית, עבד אל-עזיז בן סעוד. הוא מונה ליורש העצר בשנת 1975, לאחר מותו של המלך חאלד. בשנת 1982 הוא עלה לשלטון, ושלוש שנים מאוחר יותר צירף לשמו את הכינוי "שומר שני המקומות הקדושים". הוא נחשב כמוביל הקו הפרו-אמריקאי במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully