וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא התכוונו להרוג, רק לזרוע אימה"

31.7.2005 / 11:37

כך מנמק החשוד בפיגועי הנפל בלונדון, שנעצר ברומא, את טענתו שאינו טרוריסט. עורכת דינו: הוא יתנגד להסגרה לבריטניה

אחד החשודים בפיגועי הנפל במערכת התחבורה בלונדון, שנעצר ברומא בירת איטליה, הודה אתמול שנטל חלק בניסיון התקיפה. אולם לדברי האיש, האירוע תוכנן רק למשוך תשומת לב, לא להרוג. כך מוסר מקור משפטי המעורה בחקירה.

עות'מן חוסיין אמר לחוקריו שלא נשא חומרי נפץ "אפילו בכמות מספקת לפגוע באנשים סמוכים". המקור דיבר בעילום שם בשל החוק האיטלקי, הקובע שחקירה המצויה בעיצומה חייבת להישאר חשאית.

חוסיין בן ה-27, החשוד כאחד מארבעת המחבלים בפיגועים הכושלים של ה-21 ביולי, חשוד שניסה לבצע פיגוע בתחנת הרכבת התחתית שפרד'ס בוש במערב לונדון, שבועיים לאחר ארבעת הפיגועים הקטלניים במערכת התחבורה בעיר, בהם נהרגו 56 בני אדם (כולל ארבעת המחבלים).

חוסיין נעצר ביום שישי בדירת אחיו ברומא לאחר ששוטרים עקבו אחר שיחות שביצע מטלפונו הנייד בעת שחצה את אירופה. חוסיין היה שליו ודיבר בצורה ברורה במהלך שימוע בבית כלא ברומא אתמול. הוא אינו רואה בעצמו טרוריסט וייתכן שייאבק נגד הכוונה להסגירו לבריטניה. כך אמרה הסניגורית שמונתה לו על ידי בית הדין.

ביומון האיטלקי "לה רפובליקה" דווח, כי חוסיין, שנחקר על ידי שניים מבכירי התובעים במערך הלחימה בטרור של איטליה, סיפר שלפני חודשים אחדים לימד אותו מפקדו – אותו כינה "מוכתאר" – כיצד ליצור חומרי נפץ מחומרי דשן וכיצד להרכיב מטעני נפץ ומנגנוני השהיה בתרמילי גב.

חוסיין התייחס בדבריו למוכתאר סעיד איברהים בן ה-27, אחד החשודים האחרים במקרה, שנעצר ביום שישי בפשיטה בלונדון. איברהים חשוד בהטמנת מטען חבלה באוטובוס לונדוני ב-21 ביולי. "מוכתאר דחק בנו להיזהר", אמר חוסיין לחוקריו, כפי שצוטט ב'לה רפובליקה'. "לא רצינו להרוג, רק לזרוע אימה", הוסיף. בעיתון דווח כי חוסיין אמר לחוקריו שהמניע למעשה היה זעם על המלחמה בעיראק. חוסיין טען שהתא שלו אינו קושר לאל-קאעדה, וגם לא לחוליה שביצעה את הפיגועים הקטלניים שבועיים קודם לכן.

התנגדותו הצפויה של חוסיין להסגרתו לבריטניה עלולה לעכב את ההליכים בשבועות, ואפילו בחודשים. שר הפנים האיטלקי, ג'וזפה פיסאנו, אמר כי חוסיין הסתמך על רשת ענפה של יוצאי מזרח אפריקה שסייעה לו בבריחתו מלונדון, דרך פריס לרומא.

מומחי טרור עולמיים טוענים זה שנים שאיטליה מהווה בסיס לוגיסטי לטרוריסטים בינלאומיים, ומרכז להכנת תעודות מזויפות. שר הפנים האיטלקי אמר לחברי הפרלמנט כי "אנו עומדים בפני סכנה חמורה שעמה עלינו להתמודד בכל אמצעי של מניעה ואכיפה שיש בידינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully