וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין משטרה בוועדת אור: "כשמישהו מיידה אבן לעברנו אני רוצה שייפגע"

18.6.2001 / 20:21

היום הושמעו עדויות בנוגע לאירועים האלימים ביפו במהומות אוקטובר; סגן ראש העיר אמר כי לדעתו לא היה צורך בירי גומי "כי לא היתה סכנת חיים"; לא היו הרוגים או פצועים קשה מהירי

ועדת אור שמעה היום עדויות על האירועים האלימים בעיר יפו במרוצת השבוע הראשון של חודש אוקטובר שעבר. באירועים אלה לא היו הרוגים או פצועים קשה, למרות שימוש שעשתה המשטרה בכדורים מצופים גומי לפיזור מפגינים ערבים. הוועדה שמעה הבוקר עדויות מפי שלושה קציני משטרה בכירים, מפי סגן ראש עיריית ת"א-יפו, מיכאל רועה, עו"ד אחמד בלחה, נציג ערביי יפו במועצת העיר תל-אביב-יפו, ומפי שני עיתונאים שהיו עדים לאירועים.

באחד מהאירועים הללו נורה עו"ד בלחה בפניו, כנראה בכדור גומי, ונזקק לתפרים בשפה העליונה. בלחה העיד ששוטר כיוון אליו רובה וירה בו מטווח של כשלושים מטרים. הפגיעה בו, ב-1 באוקטובר, גרמה להתלהטות הרוחות במוקד ההפגנות העיקרי, ברחוב יפת.

סגן ראש העיר, מיכאל רועה, אמר בעדותו כי לדעתו לא היתה שום סיבה לירי כדורי גומי על המפגינים. רועה אמר כי היה ניתן לעשות שימוש באמצעים פחות חמורים וכי הירי בוצע למרות שלא נשקפה סכנה לחיי השוטרים.

ירון קלדס, מפקד יס"מ יפתח, העיד כי אנשיו עשו שימוש בכדורי גומי על פי שיקול דעתו, זאת בניגוד לעדותו הקודמת. "אני נמצא פה ואני אעשה כראות עיניי", אמר קלדס והוסיף כי הוא מצטער כי איש לא נפגע מהירי מפני ש"כשמישהו מיידה אבן לעברנו אני רוצה שייפגע".

מנשה ארביב, ממ"ר תחנה איזורית יפו, אמר בעדותו כי על המתפרעים היהודים בשכונת התקווה לא נורו כדורי גומי מפני שאלה לא סיכנו חיים אלא השליכו אבנים על מסעדת "אווזי" ולא על השוטרים. ארביב אישר כי ביפו נעשה שימוש במסתערבי מג"ב כדי לבצע מעצרים.

צלם עיתון "הארץ", מוטי קמחי, שנפצע בארועי יפו מאבנים של מפגינים ערבים, העיד אף הוא בדיונים היום. קמחי סיפר כי השוטרים ירו כדורי גומי למרות שלא נשקפה סכנה לחייהם. הצלם תאר איך במשך שעות התעמתו כ-40 שוטרים עם 20 ילדים כשהם עושים שימוש בכדורי גומי. במשטרה טענו, בניגוד לעדותו, כי השימוש בכדורי גומי היה מצומצם ואל מטרות מוגדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully