וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים דרשו "נקמה ממלכתית" – השרים תירצו ישיבתם בממשלה

לירון מרוז

18.6.2001 / 19:25

עימותים מילוליים בכנס לכבוד המתנחלים בכנסת; השר זאבי כינה את יו"ר הרשות "אדולף ערפאת", אך ספג ביקורת על ישיבתו בממשלה; המתנחלים ללנדאו:"אל תבואו ללוויות שלנו"

כנס שנערך בכנסת לכבודם של מתיישבי השטחים הפך לזירת התגוששות בין המתנחלים ונציגיהם בכנסת. עיקר זעמם של המתיישבים יצא נגד אנשי הימין בממשלה, ובראשם השרים רחבעם זאבי ועוזי לנדאו, על שהם ממשיכים לשבת ב"ממשלת האיפוק וההבלגה".

הרב מנחם פליקס, מראשוני המתיישבים בשטחים, קרא לממשלת ישראל לבצע "נקמה ממלכתית". הרב פליקס טען כי נקמה אינה רק דם רותח, אלא גם אמצעי תגמול וגם אמצעי מנע. לדבריו, "צריך להילחם ולנקום".

השר זאבי דיבר בכנס על חוסר נכונותו של ערפאת ללכת לשלום וכינה אותו "ערפד" ו"אדולף ערפאת". במהלך דבריו זרק לעברו אחד הנוכחים: "מדוע אינכם פורשים מהממשלה?". זאבי השיב לו כי מפלגתו (מולדת) החליטה כבר על פרישה, אולם הסיעה המאוחדת בכנסת (האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו) דחתה אותה לעת עתה.

עם זאת, זאבי הזהיר את חבריו לימין תוך שליפת תקדים הפרישה מממשלת שמיר בתחילת שנות התשעים. "שרפנו ידיים, שלנו ושלכם, בזמן שמיר. היינו רסיסי מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה, ואז עלתה לשלטון ממשלת אוסלו". האזכור לא מצא חן בעיני אחד הנוכחים, שהטיל ספק בנאמנותו כלפי המתנחלים. זאבי קרא לעברו בזעם: "לא נולד אף אחד שילמד אותי שיעור בחברות ולויאליות".

השר עוזי לנדאו הציג בכנס גירסא מעודנת של נאום "הגבינות והיין" מעורר המחלוקת. "יש בעיה של ניכור בין חבורה שמתרחקת מהערכים היסודיים ליתר האנשים", אמר לנדאו. אחת הנשים באולם צעקה לעברו: "יורים עלינו, ואתם לא עושים כלום. אל תבואו ללוויות שלנו, לא צריך".

לנדאו אמר בתגובה כי הממשלה נבחרה להבטיח ביטחון ולמגר את הטרור וכל עוד ניתן לנהל את המאבק בממשלת אחדות, יש טעם בהמשך קיומה. אחד הנוכחים לא נשאר חייב וצעק: "כמה יהודים תקריבו? אתם אדישים לדם יהודי שנשפך". זמן קצר לאחר מכן נתקבלה הידיעה על מותו של תושב חומש, דן יהודה, מפיגוע ירי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully