וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומנדו פסיפלורה

29.7.2005 / 9:00

ארגון מגדלי הפירות זועם על פרסום בעיתון "ידיעות אחרונות", לפיו יתקיימו היום ברחבי תל-אביב הפגנות נגד פרי הפסיפלורה

עיתון "ידיעות אחרונות" פרסם אתמול (28 ביולי) בעמוד האחורי ידיעה לפיה חברי תנועת "פארש" יקיימו היום הפגנות נגד פרי הפסיפלורה, במטרה "לסלק את הפרי מחיינו". בפרסום נאמר, שפעולות המחאה התחילו כבר ביום רביעי, כאשר פעילי התנועה פשטו על רשתות השיווק והדביקו על מוצרים הודעה בה נכתב: "אזהרה! מוצר זה מכיל פסיפלורה".

ירון נהרי, דובר פארש, אמר כי "הפסיפלורה הפכה למכת מדינה. במסווה של פרי תמים היא חדרה לכל משקה ושמפו. זה התחיל בקינוחים ובגלידות, נמשך במיצים טרופיים ובאלכוהול. אי אפשר לברוח מהפסיפלורה. זו ממש השחתת מידות". לפי נהרי, בתנועת פארש כמאה פעילים, ומחר הם יפגינו מול משרדי ארגון מגדלי הבננות, פשוט כי אין ארגון למגדלי הפסיפלורה.

גיורא סלע, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל שלח בעקבות הכתבה מכתם זועם לרפי גינת, עורך העיתון. במכתב, שהעתק ממנו הגיע למערכת וואלה! חדשות, נכתב: "נדהמנו לראות את הידיעה בנושא הקבוצה שהכריזה כביכול מאבק נגד פרי הפסיפלורה. להערכתנו, ועל פי בירור שערכנו עם הכתב, מדובר במעין בדיחה של קיץ, אולי על מנת לסייע במילוי דפי העיתון בשיאה של עונת המלפפונים, אם להשתמש בדימוי חקלאי. בדיחה זו לא הצחיקה אותנו כלל! בארץ יש כחמישים מגדלי פסיפלורה שמוציאים את פרנסתם מענף זה. אם הענף יפגע חלילה משפחות של חקלאים עלולות למצוא עצמן ללא הכנסה."

"אני משוכנע שלא אתה, לא אותו עורך שהחליט להכניס את הידיעה לעיתון, וגם לא הקבוצה האיזוטרית עליה כתבתם התכוונתם לפגוע אפילו בחקלאי אחד. אבל זו יכולה להיות התוצאה. בניגוד לכמה כתבים ועורכים, הציבור רוכש כבוד רב למילה הכתובה. כבר אתמול החלו הסיטונאים שרוכשים פסיפלורה להראות "סימני דאגה" ברכישות הפרי מהחקלאים. אני סבור שעל העיתון לגלות יותר אחריות לגבי דברים שהוא מפרסם ובמיוחד במיקום כה בולט", הוסיף סלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully