וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים נצחו במאבק על חוק המידע הסביבתי

שירה וילקוף

28.7.2005 / 12:50

מה שהחל כיוזמה פרטית של תושבי הגליל, הפך אתמול לחוק חופש מידע סביבתי, המחייב את הרשויות לפרסם נתוני הזיהום שבידם

בעקבות יוזמה של אנשי עמותת "אזרחים למען הסביבה בגליל", ולאחר מאבק אינטנסיבי של כשנתיים, אושר אתמול בכנסת "חוק המידע סביבתי", המחייב כל רשות ציבורית להעמיד לרשות הציבור את המידע הסביבתי שבידה, על ידי פרסום באתר האינטרנט שלה או בכל דרך אחרת.

היוזמה החלה לפני כשנתיים, בעקבות פנייה של אנשי העמותה, המונה כ-600 פעילים, למועצה התעשייתית בתפן, האחראית על אזור התעשייה תפן, בדרישה לקבל מידע על הזיהום הסביבתי שהיא גורמת. לאחר שזכו לקבל נתונים חלקיים בלבד, בעקבות מאבק משפטי, החליטה העמותה לפעול למען חקיקת חוק שיבטיח את נגישות הציבור למידע על הזיהום שמסביבם, כגון מידת זיהום האוויר, כמויות ואיכות השפכים, מדידות רעש, קרינה וריח.

את הצעת החוק, שנוסחה על ידי סטודנטים בקליניקה לצדק סביבתי באוניברסיטת תל אביב, הגישה ח"כ לאה נס (ליכוד). בחוק תמכו, בקריאה ראשונה, חברי כנסת נוספים, ביניהם ענבל גבריאלי (ליכוד), עיסאם מח'ול (חד"ש-תע"ל), יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה ראלב מג'אדללה (העבודה) ואילן לייבוביץ' (שינוי). כתוצאה מדיונים ומפשרות עם הממשלה, אשר הבטיחה לתמוך בהצעה, שונתה הצעת החוק מחוק העומד בפני עצמו, לסעיף בחוק חופש המידע.

ליאורה אהרון, מנהלת עמותת "אזרחים למען הסביבה בגליל" נרגשת מאד מאישור החוק. "זהו הישג אדיר", היא אומרת לוואלה! חדשות. "לא פיללנו שבתוך פחות משנתיים נוכל להעביר חוק בישראל", ומסבירה כי למרות שרשמו הישג אתמול, המאבק לא תם. "לא סיימנו לעבוד, עכשיו נצטרך לעבוד עם המשרד לאיכות הסביבה על התקנות". אהרון מעריכה שבתוך שנה כבר יהיה אפשר לראות את המידע באינטרנט באתרים הממשלתיים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully