וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: פחימה לא נאמנה לישראל

28.7.2005 / 10:50

השופטת ברלינר דחתה את בקשתה להשתחרר מהמעצר עד תום ההליכים. לדבריה, "את היתרון הטקטי שהיה בידה בחרה להעניק לאויב"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר את בקשתה של טלי פחימה, המואשמת בסיוע לאוייב, להשתחרר מהמעצר עד תום ההליכים.

עורכת דינה, סמדר בן נתן, הגישה לפני כמה ימים בקשה לשקול שוב את עניין המעצר עד תום ההליכים, שנגזר על פחימה לפני שבעה חודשים. בגלי צה"ל דווח, כי היום טענה עורכת הדין בפני בית המשפט, כי חלו שינויים מהותיים בתיק מאז התקבלה ההחלטה, ובכללם ראיות חדשות שהתקבלו. לצד זאת, טענה, כי הזמן שעבר והעובדה שפחימה אינה מסוכנת, הינם עילות לשחרורה לחלופות מעצר.

סגנית הנשיא, השופטת דבורה ברלינר, קבעה כי "נאמנותה של טלי פחימה אינה נתונה למדינת ישראל, ובכך הפכה לגורם סיכון", וכן כי הגדרתה של פחימה כגורם סיכון "ממחישה את הצורך בהמשך המעצר". בהתייחסה לטענת ההגנה, כי פחימה רצתה בהפסקת הפיגועים, כתבה השופטת, כי גם אם אכן רצתה בכך, הרי ש"את היתרון הטקטי שהיה בידה בחרה להעניק לאויב".

לפיכך, הורתה השופטת להשאירה במעצר עד תום ההליכים. פחימה שוהה במעצר בשבעת החודשים האחרונים, מהם שלושה חודשים במעצר מינהלי. פחימה הוצאה מהאולם תוך כדי הקראת ההחלטה, לאחר שהעירה לשופטת בלעג: "בואי תגידי כבר שאת לא משחררת אותי".

ארגון "קואליצית נשים לשלום" מסר בתגובה, כי "בית המשפט מזלזל בזכויותיה של פחימה, קובע מבחני נאמנות מפוקפקים וסובל מדעה קדומה כלפיה. המסר שעולה מהחלטת השופטת הוא כי מפגש ודיאלוג עם פלסטינים מהווה פגיעה ב'ביטחון המדינה'. ההחלטה מחזקת את התחושה כי מדובר ברדיפה פוליטית, בניסיון לבלום פעילי שלום בעשייתם החשובה נגד הכיבוש ואנו תקווה כי בעירעור שיוגש לבג"ץ תתעשת המערכת המשפטית ותגן על עקרונות הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully