וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיעון תחתם בין עמרי שרון לפרקליטות

22.7.2005 / 0:02

במסגרת העסקה תוסר חסינותו של חה"כ, ללא סירובו, ומכתב האישום יורדו מספר אישומים. מזוז ידרוש לפחות 9 חודשי מאסר

ח"כ עמרי שרון (ליכוד) יסכים, ככל הנראה, להסרת חסינותו ויסתכן בעונש מאסר. בחדשות ערוץ 10 דווח אתמול, כי העסקה בינו לבין הפרקליטות תחתם בשבוע הבא, ללא שהתקבלה הסכמה על חומרת העונש . על פי הדיווח שרון לא יסרב להסרת חסינותו. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, צפוי לדרוש עונש מאסר של לא פחות מתשעה חודשים, בעוד שח"כ שרון טוען כי העונש המגיע לו הוא עד שישה חודשי שירות.

לפני כשלושה שבועות הציע למזוז סניגורו של שרון לכרות הסדר טיעון בינו לבין הפרקליטות, שבמסגרתו יימחקו סעיפי האישום החמורים מכתב האישום נגדו. הסניגור, עו"ד דן שינמן, הציע למזוז את ההצעה, במסגרת השימוע שקוים לשרון, בלשכתו של מזוז, שבמסגרתו ניסה שינמן לשכנע את בכירי הפרקליטות להימנע מלהגיש נגד שרון כתב אישום בפרשת "חברות הקש" ובראשן "אננקס מחקרים".

על-פי טיוטת כתב האישום שהכין פרקליט המדינה, ערן שנדר, אמור עמרי שרון להיות מואשם בעבירות חמורות על חוק העונשין וכן בעבירות קלות יותר, על חוק המפלגות. עורך דין שינמן הציע, שהפרקליטות תיסוג מכוונתה להאשים את עמרי שרון בעבירות על חוק העונשין, שהעונש בצידן עשוי להגיע לשבע שנות מאסר, ותסתפק בעבירות הקלות יותר, שעונשן קנס כספי בלבד.

במרכז פרשת "אננקס מחקרים" עומד גילוי דו"ח מבקר המדינה על מערכת הבחירות ב-1999, לפיו תשלומים לבעלי מקצוע במסע הבחירות בליכוד של רה"מ, אריאל שרון, הועברו בידי חברות קש שונות ובהן "אננקס מחקרים". ראש הממשלה נדרש על ידי המבקר, השופט אליעזר גולדברג, להחזיר ל"אננקס מחקרים" 4.7 מיליון שקל וסיים לעשות כן באוקטובר 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully