וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונות במצרים, שיגעון אקס-בוקס בסעודיה

שירה וילקוף

23.7.2005 / 12:17

חתונות במצרים, שיגעון אקס-בוקס בסעודיה, "ארבעת המופלאים" שובר קופות בכווית והשתלמויות בספריה הלאומית בדמשק. מדור חדש

הבהלה לזהב

בעלי חנויות הזהב, אולמות השמחות והמלונות במצרים הכריזו השבוע על "מצב חירום" בשל התחזיות האופטימיות מאוד לגבי התאוששות הענף, והציפייה לעלייה ניכרת במכירות הזהב בסוף חודש יולי ובתחילת אוגוסט, עקב הכרזת תוצאות בחינות הבגרות ותחילת עונת החתונות והאירוסין.

במצרים רווח המנהג להעניק מתנות עשויות זהב לבני משפחה, שעברו בהצלחה את בחינות הבגרות, ולחגוג את סיום הלימודים בחפלות גדולות באולמות שמחות ובתי מלון. גם עונת החתונות שנפתחת עכשיו תתרום את חלקה לעלייה במכירות הזהב, ואם כל זה לא מספיק, גם עונת התיירות והנסיעות ב-12 מחוזות במצרים נופלת בדיוק באותם זמנים: 4-20 באוגוסט. המצרים מצפים לכמיליון תיירים ערבים וזרים בתקופה הזו, תיירים שיקנו מזכרות ליקיריהם, ורצוי מזהב.

גיימרים בסעודיה

לאחר ילדי הגיים-בוי והפלייסטיישן הסעודיים, מגיע גם תורם של ילדי האקס-בוקס, שמבלים את זמנם בבתי קפה המספקים את שירותי ההיי-טק הנדרשים לתחביבם. ילדי האקס-בוקס הסעודיים, לרוב בני 13-24, נבדלים מחבריהם בני גילם, שאינם שייכים למועדון האקסלוסיבי של משתמשי המכשיר מבית מייקרוסופט, בתספורות ובלבושם.

סוהיל מאדי, המתהדר בתספורת המכונה "ספייקי" אומר ש"אני זוכר שלאח הגדול שלי, סמיר, היה תחביב להחליף בולים עם החברים שלו, בניגוד אליי, שהתחביב שלי הוא לאסוף כל מה שחדש בעולם הטכנולוגי ולקנות את הציוד דרך האינטרנט. אני משוגע על משחקי האקס-בוקס. אני והחברים שלי כל שבוע מתחרים על מי ינצח במשחק 'האלו'".

יאסין סעוד, בן 20, הוא הבעלים של החנות "גיים מאסטר". לטענתו, האקס-בוקס צובר תאוצה והיקף המכירות שלו עולה על אלה של המתחרים, גיים בוי ופלייסטיישן, "מפני שבאקס-בוקס אפשר להוריד שירים ולצפות בסרטים דרך הדי.וי.די".

אפרים לא הולך לצבא, גם בכווית

נראה שהאפשרות היחידה הקיץ של הכוויתים לבקר במוזיאון שעווה, היא להגיע למוזיאון מדאם טוסו בלונדון. ועדת הצנזורה במדינה בכווית פסלה להקרנה את סרט האימה האמריקאי "בית השעווה", בשל סצינות הדם והאלימות הרבות. לעומת זאת, התירה הצנזורה להקרין את הסרט "ארבעת המופלאים", אשר זוכה הקיץ להצלחה גדולה בבתי-הקולנוע בארה"ב.

ועדת הצנזורה בכווית חזרה לאחרונה למשכנה הקבוע בבניין משרד התקשורת, לאחר שבבניין נערכו שיפוצים נרחבים, במסגרתם נבנה אולם קולנוע חדיש, למרבה האירוניה על-ידי חברת ההפצה של הסרט "בית השעווה". המפיצים קיוו לחנוך את האולם החדש בהקרנה של הסרט, אולם הוועדה לא שוכנעה, וההקרנה הראשונה באולם נאלצת להדחות עד שימצאו סרט מדמם פחות.

רסטורציה סורית

הספרייה הלאומית "אסד" בדמשק מארחת בימים אלה קורס הכשרה בנושא כתבי יד עתיקים ושימורם, בהשתתפות 14 מומחים מכל רחבי העולם הערבי - מצרים, כווית, מרוקו, תימן, סוריה ואף מאוריטניה.

הקורס, שימשך עד ה-26 בחודש, אורגן ע"י הספריה הלאומית בדמשק בשיתוף עם הארגון הערבי לחינוך, תרבות ומדע, והארגון האסלאמי לחינוך, מדע ותרבות. למשתתפי הקורס הוכנה תוכנית עשירה ומגוונת, הכוללת הרצאות מעשיות ותיאורטיות בתחום, סקירה הסטורית על הדפים העתיקים ודרכי הייצור שלהם, כמו גם בחינה מדעית של הרכבם הכימי והביולוגי. כמו כן ידונו בקורס בדרכי השימור הישנות מול החדישות, דרכים לחיטוא והפרדת דפים דבוקים, הסרת השימור הישן, רמת החומציות של כתבי היד ודרכים לאתרה ולטפל בה, ולבסוף גם בסוגים שונים של שימור ממוחשב וידני.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ח"י שקלים בשם החתן

אל סאחאת (הזירות, בערבית) הוא אחד מהפורטלים הפופולאריים של סעודיה, והפורומים שלו שוקקי חיים ופעילות. בפורום המכונה "הזירה הפתוחה", הנועד לכל מיני נושאים שלא נמצא להם 'זירה' מתאימה (כמו "הזירה המדינית", "הזירה הדתית" וכו'), נמצאה הכותרת "האם אתה מחפש איש דת המוסמך לחתן? פרטים בפנים". הקלקה על הכותרת גילתה את ההודעה הבאה:

"השייח' עבד אל רחמן:
אדם יקר, אני מכיר אותו זה 15 שנה. ביקשתי ממני רשות לפרסם את שמו ומספר הטלפון האישי שלו, עבור קוראי "הזירה הפתוחה" המעוניינים להשלים את החצי הדתי שלהם בקיץ [הכוונה לחתונה, ש.ו.]. השייח' הוא איש דת המוסמך לחתן, אדם שאני מחשיב אותו כאדם שעושה הכל לשם שמיים ולא על מנת לקבל פרס, לא דורש שום כסף בעד השירות שנותן.

"אם יש מישהו מתושבי ריאד שמתכוון להתחתן ומחפש איש דת שמקפיד על זמנים, אל תהססו להתקשר לשייח' " וכאן מופיע המספר הנייד של השייח'.

אבל גולשי אל סאחאת לא פראיירים, ומסרבים להאמין להודעה. אחד המגיבים שואל: "תכל'ס, כמה הוא לוקח או כמה אתה לוקח בשביל חוזה הנישואין?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully