וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה עצורים בהפגנה נגד הגדר בבילעין

20.7.2005 / 16:20

העבודה במקום עוכבה למשך שעה וחצי. חלק מן העצורים, שהתבצרו במתקן שנועד במיוחד להגביל את תנועתם, מואשמים בתקיפת שוטר

שבעה בני אדם נעצרו היום במהלך הפגנה של פלסטינים וישראלים נגד הקמת גדר ההפרדה על אדמות הכפר בילעין שבאזור מודיעין. הבוקר יצאו תושבי הכפר להפגנה, במסגרתה התבצרו בתוך מתקן ברזל שרותך מבעוד מועד, באופן שמנע מהם אפשרות לתנועה ממשית. במתקן התבצרו שלושה פעילים בינלאומיים, שני פלסטינים ושני ישראלים.

תושבי הכפר הניחו את המתקן על תוואי גדר ההפרדה בשעה חמש לפנות בוקר, וכשהגיעו הדחפורים בשעה שש כדי להתחיל בעבודות גילו שדרכם חסומה. רק לאחר כשעה וחצי הצליחו כוחות מג"ב במקום לפרק ולהזיז את המתקן כדי לאפשר את העבודה על הגדר.

לאחר מכן שלפו אנשי מג"ב את הפעילים שהתבצרו במתקן והאשימו אותם, לדברי עמיתיהם הפעילים, בתקיפת שוטר. הפעילים מציינים כי התמונות המצורפות מעלות ספק באשר ליכולתם של מי שהתבצרו במתקן לתקוף מישהו. מדוברת מג"ב נמסר, כי ייתכן שהפעילים לא הבינו נכונה את טיב האישומים, אולם פרקליטת העצורים, עו"ד גבי לסקי, אישרה כי מרשיה אכן הואשמו בתקיפת שוטר.

בנוסף מוחים הפעילים נגד הגדר על היחס השונה לו זכו שבעת העצורים לפי מוצאם: הפעילים הזרים שוחררו תוך התחייבות להתרחק מהכפר בילעין, הישראלים הובאו לפני שופט מעצרים והפלסטינים מוחזקים במעצר מבלי שיובאו עד כה בפני שופט. הפעילים הבינ"ל שנעצרו סירבו להשתחרר, לאות סולדיריות עם העצורים הפלסטינים, וצפויים לעמוד למשפט גם הם.

דוברת מג"ב מסרה בתגובה, כי פעילי השמאל שקשרו עצמם בתוך צינור שהיה מוקף בשלשלאות התבקשו להתפנות מרצון. משסרבו הפעילים לעזוב את המקום השוטרים הכניסו ידיים למתקן למשוך אותם. בתגובה הפעילים שרטו ונשכו אותם. השוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully