וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: צעדינו תלויים בפעילות הרשות נגד חמאס

17.7.2005 / 12:11

שר הביטחון אמר, כי "אם הרשות לא תשתלט על המצב, נבצע פעילות מורכבת". רה"מ הנחה את מערכת הביטחון לפעול בכל דרך נגד הקסאם

שר הביטחון, שאול מופז, התייחס בישיבת הממשלה הבוקר לעימותים הנמשכים ברצועה בין כוחות הרשות הפלסטינית לפעילי חמאס. לדברי מופז, קיימת ברשות מגמה של חידוש הפעולות נגד החמאס וארגוני הטרור, אך עליה להרחיב את היקף הפעילות. "אנו נבחן בשעות ובימים הקרובים את המצב ואחר-כך נחליט על צעדינו", אמר. לדבריו, אם הרשות הפלסטינית לא תצליח להשתלט על המצב, לא נשלים עם המציאות ונבצע פעילות מורכבת, נרחבת ומסיבית כדי לעצור את הטרור ולהיערך להתנתקות חד משמעית שלא תחת אש.

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בישיבת הממשלה, כי נפגש הבוקר עם ראשי מערכת הביטחון, והנחה אותם לפעול בכל דרך נגד ירי רקטות הקסאם. הוא הדגיש, כי אין מגבלות על פעילות צה"ל. "אנחנו לא מתכוונים לאפשר את המשך המצב הזה בשום פנים ואופן", אמר ראש הממשלה, "מצד אחד יש לנו עניין רב בהגעה להסדר מדיני, אבל ברור לחלוטין שלהגיע להסדר מדיני זה דבר בלתי אפשרי כשטרור כזה משתולל לאורך גבולותינו". בקול ישראל דווח, כי הממשלה שמעה סקירות מראשי מערכת הביטחון בעניין המצב בדרום הארץ.

צה"ל הזרים אמש אלפי חיילים לגבול רצועת עזה, לשתי משימות - כוננות לקראת פעולה אפשרית בצפון הרצועה נגד ירי ה"קסאם" וחסימת דרכם של משתתפי צעדת הימין מחר. עם זאת, הורה שר הביטחון לצה"ל להקפיא בינתיים את הכניסה לתחומי הרצועה, כדי "לתת לרשות צ'אנס אחרון לטפל בארגוני הטרור".

אתמול קרא יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להפסקת הירי ולחזרה להפסקת האש. בסוף השבוע מתכננת להגיע לאזור שרת החוץ האמריקאית, קונדוליסה רייס, כדי לנסות ולהרגיע את המתיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully