וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי מויאל: אווירה של תופת בשדרות

16.7.2005 / 18:15

7 קסאמים נחתו היום בעיר. רקטה אחת נחתה בחצר בית, כמה אנשים לקו בהלם. פצצת מרגמה פגעה בבית בגוש קטיף, אך לא התפוצצה

שבע רקטות קסאם נחתו היום באזור שדרות. רקטה אחת נפלה הבוקר בחצר בית בעיר. כמה תושבים לקו בהלם ונגרם נזק לרכוש. לקראת הצהריים שוגרו שתי רקטת קסאם נוספות שנחתו בשטח פתוח ליד שדרות. אחר הצהריים נחתו ארבע רקטות קסאם, אחת מהן בשטח בית הקברות בעיר. אשה אחת לקתה בהלם. שלוש הרקטות האחרות נחתו בשטחים פתוחים ולא גרמו נפגעים או נזק.

ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, אמר בהתייחסו למטחי הקסאמים שנורים לעבר העיר כי "זו ממש תופת פה בעיר. אנשים כבר לא יכולים להוציא את הראש מהבית. בממוצע כל שעתיים נופל פה קסאם, ובמזל אין נפגעים רבים". לאחר שאחד מהקסאמים נפל בבית העלמין בעיר אמר מויאל לגלי צה"ל: "הם יורים גם במתים. אין להם אבחנה. הם ירו וינסו לעשות פה הרס".

אחר הצהריים נחתה פצצת מרגמה נחתה ביישוב בגוש קטיף. בגלי צה"ל דווח, כי לא היו נפגעים אבל נגרם נזק לבית, לאחר שהפצצה חדרה דרך הגג אך לא התפוצצה. טיל נגד טנקים נורה לעבר רכב צבאי בדרום רצועת עזה. בגלי צה"ל דווח, כי לא היו נפגעים. בנוסף נחתו שתי פצצות מרגמה בשטח פתוח בצפון הרצועה, סמוך לבסיס צה"ל. גם במקרים אלו לא היו נפגעים.

מאתמול בבוקר נחתו לפחות 20 רקטות קסאם בשטח ישראל ויותר מ-40 פצצות מרגמה ורקטות קסאם נורו על גוש קטיף. במשך הלילה נורו 15 פצצות מרגמה לעבר התנחלויות ובסיסים ברצועה. טיל נגד טנקים שוגר לעבר מוצב צה"ל ליד רפיח. איש לא נפגע בכל התקריות.

מסוקי צה"ל תקפו היום לפנות בוקר שלושה מבנים בעזה ובחאן יונס. הופצצו מעבדות לייצור אמצעי לחימה של החמאס, שבהם הוכנו רקטות, מטעני חבלה וטילים נגד טנקים. מקורות פלסטינים דיווחו כי מסוקים שיגרו בעזה טילים לבית מלאכה לעיבוד מתכת ומבנה ליד מחנה הפליטים שאטי. בחאן יונס היה ירי לעבר חמושים ושוגרו טילים לבית מלאכה לעיבוד מתכת.

ישראל הרגה אתמול שישה אנשי חמאס בצפון הגדה וברצועת עזה. בכך היא חידשה את מדיניות ההתנקשויות שהופסקה מאז ספטמבר 2004. במקביל להתנקשויות, מרכז צה"ל מאז אתמול בבוקר כוחות קרקעיים גדולים סביב צפון הרצועה והם עומדים בכוננות גבוהה לביצוע פעילות קרקעית.

שר הביטחון, שאול מופז, הורה אמש לבכירי צה"ל להיערך לפעולה קרקעית נרחבת ברצועה, ולהמתין להנחיה של הדרג המדיני לגבי מועד ביצועה. לדברי שר הביטחון, ישראל תנקוט בפעולות ההכרחיות נגד ארגוני הטרור, אך תיתן לרשות הזדמנות נוספת להשתלט על הארגונים. בהתייעצות בלשכת שר הביטחון הוחלט כי הסגר המלא שהוטל על השטחים יימשך.

גורמי המודיעין שהשתתפו בהתייעצות העריכו שהרשות נוקטת, החל מאתמול בבוקר, צעדים תקיפים יותר מבעבר בעימות שלה עם החמאס. עם זאת, הם הביעו דאגה ממידת ההתרסה שבצעדי חמאס נגד הרשות. לדבריהם, לתמונות הנגמ"שים הבוערים של מנגנוני הביטחון הפלסטינים ברצועה תהיה משמעות מרחיקת לכת בעתיד.

"כאשר דם פלסטיני נשפך אין הגנה לדם הציוני"

שר הפנים של הרשות הפלסטינית, נאסר יוסוף, אומר כי כוחות הביטחון של הרשות "יעשו הכל כדי להפסיק את הירי של החמאס לעבר יישובים ישראלים, ותשמר הפסקת האש". בגלי צה"ל דווח, כי יוסוף הדגיש שלאף גורם אין זכות לפגוע בהסכם הפסקת האש. יוסוף וראש הממשלה הפלסטינית, אבו עלא, דחו את דרישת החמאס לפטר את שר הפנים, בעקבות ההתנגשויות אתמול בין אנשי החמאס לבין כוחות הביטחון הפלסטינים.

בעת ההלוויות בעזה של ארבעת הפלסטינים שנהרגו אתמול מתקיפות צה"ל קראו אלפים מתומכי החמאס לנקמה בישראל. בקול ישראל דווח, כי מנהיג החמאס, איסמאיל הנייה, אמר כי "כאשר דם פלסטיני נשפך אין הגנה לדם הציוני".

גורם ביטחוני ברשות הגדיר את המצב בין הרשות לחמאס כ"חמור ביותר מאז תחילת האינתיפאדה". לדברי הגורם, אבו מאזן העביר הוראות למנגנוני הביטחון הפלסטינים להפסיק את כל המגעים המדיניים עם תנועת החמאס, ולעכב את כל הפגישות המתוכננות עמה. "התנהגות החמאס היא חצייה של כל הקווים האדומים, והרשות לא תקבל התנהגות כזאת משום פלג פלסטיני". הגורם תיאר את המצב ברצועה כ"חבית חומר נפץ על סף פיצוץ".

גם מצרים מנסה להשיג רגיעה באיזור, ותשלח מתווכים לרצועת עזה על מנת לעזור בניסיונות להשיב את הסדר על כנו. בקול ישראל דווח, משלחת של קצינים בכירים ממצרים תגיע מחר לעזה ותנהל שיחות עם מנהיגי פתח וחמאס בעניין, כך מסרו היום גורמי ביטחון מצריים. המצרים גם אמורים להיפגש עם יו"ר הרשות, אבו מאזן.

בהכנת הכתבה השתתפו כתבי "הארץ" עמוס הראל, ניר חסון, ארנון רגולר ונתן גוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully