וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנכלויות למוסלמים באנגליה לאחר הפיגועים

12.7.2005 / 15:48

גל איסלאמופוביה ברחבי אנגליה מאז הפיגועים בלונדון ביום חמישי: מסגדים הוצתו ונזק למוסדות איסלאמיים אחרים

עבדול מונים התיישב בין הקירות החרוכים של המסגד שעדיין העלה עשן כתוצאה מהשריפה, והירהר במתיחות הבין גזעית הגואה בלונדון, החמורה ביותר מאז הגיע לכאן לפני 40 שנה. "עברנו זמנים קשים וחשבנו שהכל כבר מאחורינו", אמר לכתב ה"אינדפנדנט". "אבל עכשיו, בגלל כל ההתרחשויות בעולם, הכל פחות בטוח. אנחנו אומרים לכל מי שמטיל ספק בזהותנו, כי הפיגועים בלונדון הם שגיאה".

מסגד שאג'לה בבירקנהד שליד ליברפול הותקף על ידי שני אנשים לבנים שהשליכו פצצת תבערה דרך פתח תיבת הדואר. עוזרו של האימאם, בושיר עולא, נלכד בחדר השינה שלו בקומה השנייה בעוד האש מתפשטת מתחתיו. צוותי הכיבוי חילצו אותו מחדרו דרך החלון וכיבו את הלהבות.

מונים חולק עכשיו את תחושת היאוש שלו עם חברים בקהילות מוסלמיות ברחבי בריטניה שסובלים ממספר הולך וגדל של התנכלויות, מאז הפיגועים בלונדון ביום חמישי. האירועים האלה גרמו לאיקבאל סקריני, מזכ"ל המועצה המוסלמית של בריטניה לכתוב לעמיתיו איגרת אזהרה, הקוראת להם להישמר מפני גל האיסלאמופוביה השוטף את האיים הבריטיים. על התנכלויות והצתות נוספות דווח מהערים טלפורד, לידס, בריסטול, ברדפורד ומלונדון (שתי תקריות).

קצין בכיר במשטרה הבהיר אמש כי אנשיו "לא יסבלו ניסיונות של מיעוט מזערי להשתמש באירועים בלונדון כדי ללבות שנאה". סקריני אמר כי גזענים הציתו מסגדים וגרמו נזק למוסדות איסלאמיים ברחבי המדינה.

בבירקנהד הסמוכה לליברפול אומר מונים כי הקהילה שרובה מורכבת מיוצאי בנגלדש ראויה ליותר. "אנחנו אזרחים בריטים קשי יום, וכל אחד יודע זאת", אמר. "הבן שלי, נאזמול, למד באוניברסיטת לידס והוא בוגר מדעי המחשב. אבל מבחינתנו המצב רק מחמיר. כשהגענו לכאן לפני 40 שנה אנשים היו יותר ידידותיים". הסורגים על החלונות מחוץ למסגד בבירקנהד מעידים שהוא כבר היה מטרה לאלימות. הם הורכבו אחרי 11 בספטמבר כשפצצות תבערה הושלכו דרך תיבת הדואר.

במזרח לונדון, קהילה של בנגלדשים ופקיסטנים חוששת לשלומה לאחר שאלמונים גרמו נזק למסגד מזירול אולום, ברחוב מייל אנד. התוקפים נעזרו במנוף ובפטיש כדי לנפץ 19 חלונות. מזכ"ל המסגד, פארוק אחמד, אומר כי לא ציפה לתקיפה במסגד שלו "בלב אוכלוסייה שוחרת שלום. זה מקום תפילה וכל בני האנוש חייבים לכבד זאת, אם זו כנסייה בית כנסת, מקדש או מסגד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully