וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע למפלגות הימין: השעו את חברותכן בקואליציה

לירון מרוז

15.6.2001 / 13:51

המתנחלים מתכננים מבצע אכלוס בהתיישבות "הניצבת בקדמת החזית מול הטרור"; יו"ר הקואליציה: "לא ניתן להביא לשקט בלחיצת כפתור"; משפחות זר ופס למועצת יש"ע: אתם לא מייצגים אף אחד

בקרב המתנחלים נמשכת האכזבה ממדיניותו של ראש הממשלה, אריאל שרון. היום הגיעה תחושה זו לשיא חדש, לאחר שבתום ישיבת הנהלת מועצת יש"ע, הוחלט לקרוא למפלגות ש"ס, ישראל בעליה האיחוד הלאומי ישראל ביתנו והליכוד, להשעות את חברותן בקואליציה, "כל זמן שהפסקת האש המדומה והחד צדדית נמשכת". כמו כן הוחלט לקיים בשבועות הקרובים פעילות ציבורית נרחבת להפסקת מדיניות ההבלגה, וכן לערוך מבצע אכלוס לחיזוק ההתיישבות, אשר לטענת המועצה, "ניצבת כיום בקדמת החזית מול הטרור".

יו"ר הקואליציה, זאב ביום (ליכוד), אמר בתגובה לוואלה! חדשות, כי עם כל ההבנה והסימפטיה למתייזשבים ולמצב בו הם נמצאים, עליהם להבין כי יש מקום לתת מידה מוגבלת של הזדמנות להביא להפסקת אש, "מתוך הכרה שאחרי תשעה חודשי לחימה וטרור לא ניתן בלחיצת כפתור אחת להביא לשקט מוחלט". בוים ביקש גם להזכיר לאנשי יש"ע כי "המאמץ והרצון למקסימליזם ומצויינות בתחום המדיני פוליטי, הביא בעבר לכישלונות קשים ואסונות כמו אוסלו. לכן, הלקח צריך לעמוד לנגד עינינו גם אם לא מסכימים לכל פעולה הממשלה".

מסיעת האיחוד הלאומי ישראל ביתנו, נמסר בתגובה כי בתחילת השבוע הבא תתקיים ישיבה במלאות מאה ימים לכינונה של ממשלת שרון, ובה יידונו דרכי הפעולה לנוכח המצב הקיים בשטח.

"תשעה חודשים רוצחים כאן יהודים כמו עכברים"

המתח הפנימי בקרב שורות המתנחלים נותן את אותותיו והתחדד בימים האחרונים, לאחר פיגוע הירי בלילה שבין רביעי לחמישי, בו נהרג פלסטיני. במשטרה טרם ברור האם זו היתה "טעות בזיהוי" של חוליה פלסטינית שחשבה שברכב עליו היא יורה יושבים יהודים, או שמדובר בקבוצה ישראלית שהחליטה לצאת למסע נקם.

כזכור, מיד עם היוודע האירוע התקבלו בביפרים של כתבי השטחים הודעות, בהן לוקחת קבוצה בשם "גדודי שלהבת גלעד" את האחריות למעשה. שמה של הקבוצה הוא לזכר קצין הביטחון של המועצה האזורית שומרון, גלעד זר, שנרצח לפני כשבועיים, והפעוטה שלהבת פס, שנורתה למוות בחברון לפני מספר חודשים. בשב"כ ובמשטרה אמרו כי זו הפעם הראשונה בה שומעים על קבוצה כזו, אולם לאחר חקירה ראשונית, שנערכה אתמול, מתחזקת ההערכה שאכן יהודים עומדים מאחורי האירוע.

במקביל לכך, פירסמו אתמול משפחות זר ופס מכתב, בו הן מגנות בלשון בוטה את מועצת יש"ע, שמיהרה לגנות את אירוע הירי. בהודעת הגינוי נאמר ש"רצח הוא רצח הוא רצח" ואינו מוסרי בכל מצב. במכתב, אותו ניסחו אחיו של גלעד, אורן, ואביה של שלהבת, יצחק, נכתב: "מה, אתם קיימים? חשבנו שהתפרקתם. טוב לדעת שאתם קיימים. טוב לדעת שיש מי שמגנה מדי פעם. אז לידיעתכם, כבר תשעה חודשים שרוצחים כאן יהודים כמו עכברים, נקמה אינה מילה גסה...אף אחד לא ביקש מכם לגנות. אז תפסיקו לקפוץ תמיד בראש המגנים. בכלל, אתם לא מייצגים אף אחד חוץ מאת עצמכם. לכן תפסיקו לבלבל את המוח כאילו יש גוף שנקרא מועצת יש"ע, רק כדי לגנות מדי פעם". "ידיעות אחרונות" מפרסם כי המכתב התקבל ביש"ע בתדהמה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully