וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזירי בר פולשים בלילות לזכרון יעקב וחיפה

7.7.2005 / 8:07

חיות הבר, החיות בכרמל דורות רבים לפני הקמת היישובים, אינן מבחינות בשטח המיושב ופולשות לחצרות הבתים בחיפוש אחר מזון

להקות של חזירי-בר רעבים וצמאים פולשות לאחרונה לרחובות חיפה וזכרון יעקב. חזירי הבר נכנסים לחצרות בתים, חופרים במדשאות והופכים עציצים. התושבים מנסים להיאבק בתופעה באמצעות הקמת גדרות חשמליות או הזמנת ציידים, אך בינתיים ללא הועיל.

בזכרון יעקב שבכרמל הדרומי מורגש הדבר במיוחד. בשנים האחרונות גדלה המושבה ושכונות וילות חדשות הוקמו בה, על חשבון ההרים והיערות, בהם גדלים וחיים חזירי-בר. כך קורה שחזירים פולשים לחצרות התושבים בחיפוש אחרי מזון ומים. "החזירים האלו הרסו לי הכל, ואני לא היחידה כאן", אמרה תושבת השכונה.

"בקיץ החזירים רעבים וצמאים במיוחד, אז הם נכנסים לגינות והורסים הכל. הם מרימים את הדשא, פוגעים בממטרות, בתאורה וחופרים באדמה בניסיון למצוא תולעים ופקעות", אמר גורם ברשות שמורות הטבע ל"ידיעות אחרונות", "אך הם לא תוקפים, ואם מגיע בן-אדם - הם בורחים". עם זאת, גם הציידים שמזמינה רשות שמורות הטבע לא עוזרים להברחת החזירים.

גם בשכונת סביוני דניה שבחיפה סובלים מן הבעיה, אם כי בהיקף פחות נרחב. בלילות חמים יוצאים חזירי הבר מן היערות והוודיות הסמוכים ומתרוצצים מפוחדים בין המכוניות החונות בעיר. מדי פעם הם הופכים חצר ונעלמים. אחד התושבים אף הצליח לתעד בווידאו קבוצת חזירי-בר חוצה את הרחוב בשכונה. "כמעט מדי לילה שומעים כאן נהמות של חזירים ותנים, אבל כשרואים אותם ברחוב זה מפחיד", אמר אחד התושבים.

מרשות שמורות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "חיות הבר אינן מבחינות בין אזור מיושב לאזור לא מיושב. הן נוטות להישאר בתחום בו חיו בטרם נבנו שם בתים. על התושבים לגלות סובלנות ואהדה לחיות הבר שבית גידולם נלקח מהן. ברשות מסייעים לדיירים על ידי הרחקת החיות באמצעים שונים, כולל שימוש בציידים".

נכון שחזירי הבר היו כאן לפנינו, אמרה תושבת שכונת הוילות בזכרון יעקב, "אבל הם לא רשומים בטאבו ואין להם כאן נדל"ן. מישהו חייב לפתור את הבעיה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully