וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת תם – איפה זה "פרוייקט עדן"?

3.7.2005 / 13:19

לונדון בסדר, ברלין וטוקיו גם, אבל מה זה לעזאזל "פרוייקט עדן", שם התקיים אתמול אחד הקונצרטים של הלייב 8?

כל מי שצפה אתמול בשידור הלייב 8 בערוץ 10 נשאר עם שתי שאלות קשות: מה זה לעזאזל המכנסיים האלה שמדונה לובשת (שהביאה את שיא הרייטינג במשך המופע בישראל – 10%), ומה זה "פרוייקט עדן", שהופיע ברשימת המקומות בהם התקיימו הקונצרטים כאילו היה לונדון או ברלין. בעניין המכנסיים של מדונה אנו משאירים את הטיפול לגדולים מאיתנו, אבל בעניין פרוייקט עדן אני שמחים לגלות, כי למרות השם המעלה על הדעת שכונה בגבול סביון אור יהודה, הרי שמדובר בפרוייקט מגניב ביותר שנוסד לפני כחמש שנים, כאחד מפרוייקטי המילניום של בריטניה.

פרוייקט עדן נמצא בקורנוול, ומטרתו על פי אתר האינטרנט שלו היא "לפתח את ההבנה והניהול האחראי של היחסים בין צמחים, בני אדם ומשאבים, במטרה להוביל לעתיד בר קיימא עבור כולנו". בשטח, מדובר למעשה בשתי החממות הגדולות בעולם, שנמצאות בתוך מחצבה שיצאה משימוש. חממה אחת כוללת צמחים טרופיים, והשניה צמחים ים תיכוניים. בסך הכל יש במקום כמאה אלף צמחים, המייצגים כחמשת אלפים מינים.

במקום, הממומן בעיקר מתרומות ומתמיכה חלקית של ממשלת בריטניה, מתקיימות תצוגות, תערוכת אומנותיות, סדנאות, הרצאות ומופעים שנועדו להעביר את המסר לקהל הרחב (רק בשנה הראשונה לקיומו ביקרו בו במקום כמעט שני מיליון בני אדם) ולאנשי מקצוע. הפרוייקט, המוגדר כ"תיאטרון חי של צמחים ובני אדם", נועד לשנות את דפוסי ההתנהגות של האנשים ע"י הצבת מראה לערכים המובילים אותם, ועידוד כבוד לכל מה שמקיף אותם. אבל, מרגיעים מנהלי הפרוייקט, "עדן" אינו מקום רציני עד מוות שנועד להחדיר במבקר הטיפוסי רגיש אשם על כל צעד ושעל ולשלוח אותו לחנות הטופו הקרובה – במקום יש גם גן משחקים, חנות ועוד תופינים לאנשים מהישוב, ובאתר האינטרנט שלו (ראה קישור מצורף) יש טיפים הממליצים על מנגו כעל ויאגרה טבעית. בכל קיץ מתקיימים במקום ערבים מוזיקלים רבים, אבל ברוח עקרונות המקום.

כך היה גם אתמול: בעוד מדונה וקולדפליי מנגנים בהייד פארק בלונדון, על התוכנית המוזיקלית בפרוייקט עדן היה אחראי פיטר גבריאל, וכצפוי, היא כללה מוזיקאים אפריקאים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully