וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב המים: יתכן מחסור במי שתיה כבר השנה

תמר נהרי

14.6.2001 / 14:36

בנאום לוחמני בכנס בירושלים, הזהיר כי יש לבצע בהקדם צמצום נוסף בצריכת המים; לדבריו, המדיניות כיום שומרת על אינטרסים סקטוריאליים, ומתעלמת מהסיכונים העצומים הקיימים

נציב המים, שמעון טל, הזהיר היום כי מצבו הקשה של משק המים עלול לגרום כבר השנה למחסור במי שתיה בישראל. בנאום לוחמני שנשא בכנס בנושא משק המים והביוב, שנערך היום בירושלים, אמר הנציב: "אני חוזר ומבהיר כי אם לא יתבצע צמצום נוסף בצריכת המים, צפויים אזורים שונים בארץ לסבול מחוסר מי שתיה, עוד במהלך השנה הנוכחית".

עוד אמר טל כי "לעומת ההחלטות שהתקבלו בכובד ראש לגבי צורכי משק המים בטווח בינוני וארוך, אין התייחסות לסיכונים העצומים הנובעים מהמצב הנוכחי". לדבריו, "נעשה ניסיון לשמור על אינטרסים סקטוריאליים בטווח המיידי, ללא גיבוש תוכנית פעולה מוסכמת. המשימה החשובה של משק המים היא לעבור שלוש שנים קשות תוך הקטנת הסיכון לאי יכולת אספקת מים לצרכים הבסיסיים ביותר לסקטורים היצרניים".

בכנס דיבר גם שר התשתיות, אביגדור ליברמן, שהודיע כי מכסות המים יקוצצו כבר השנה, לא רק במגזר החקלאי כי אם גם בערים. ליברמן אמר עוד, כי בכוונתו להפעיל את סמכויות משרדו כדי להוציא את קיצוץ המכסות אל הפועל, וכי מדיניותו תיקבע בהתאם לנתונים ולהמלצות שימסרו לו מנציבות המים.

בין הדוברים הנוספים בכנס: ראש מכון המים בטכניון, פרופסור אורי שמיר, ראש מינהל המים משה אבנון, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, יעקב אפרתי, ויו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully