וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מנע קיום פסטיבל פלסטיני בקלקיליה

רויטרס

1.7.2005 / 17:22

מועצת העירייה, הנשלטת בידי התנועה, הביעה חשש הן למדשאות והן לרגשות הציבור. המארגנים: מדובר בכפייה דתית

מועצת העירייה בקלקיליה, הנשלטת ע"י החמאס, אסרה על קיומו של פסטיבל מוזיקה וריקודים באוויר הפתוח בעיר. האיסור גרר האשמות מצד המארגנים, כי מדובר בכפייה דתית. דובר המועצה, מוסטפא סברי, טען כי הסיבה לאיסור היא הרצון "לא לפגוע בדשא בעיר". אולם הוא הוסיף, כי המועצה נבחרה "על ידי מגזר באוכלוסיה, המעוניין שנשמר את ערכיה השמרניים של העיר". לדבריו, "הערכים של הרוב בעיר שוללים ערבוב בין המינים – תושבי קלקיליה מברכים על עמדת העירייה".

פרשנים סבורים, כי מדובר בסימן ראשון לכוונת תנועת החמאס להשתמש בניצחון הגורף, לו זכתה בבחירות האחרונות בעיר, כדי לקדם את השקפותיה האיסלאמיות הקיצוניות.

אימן חאמורי, העומד בראש מארגני הפסטיבל, כינה את ההחלטה "בלתי מקובלת" והאשים את החמאס בניסיון לכפות את עמדותיו על תושבי העיר. לדבריו, המארגנים פנו להתערבות הפרלמנט הפלסטיני, כדי לדון "בסוגיה החמורה הזאת". בגדה רואים את ההחלטה הנוכחית כחלק מן האתגר שמציבה החמאס בפני הפתח לקראת הבחירות הקרובות.

ההופעות בקלקיליה היו אמורות להיות חלק מן "הפסטיבל הבינלאומי הפלסטיני", הצפוי להיערך ברחבי הגדה. הפסטיבל מתקיים לאחר שנדחה מאז פריצת האינתפיאדה ב-2000. חאמורי ציין, כי האירועים צריכים היו לשדר סימנים לאווירה פוליטית רגועה יותר, בעקבות בחירת אבו מאזן כיו"ר הרשות.

ההחלטה על ביטול האירועים גררה תגובות מעורבות ברחובות קלקיליה. סאעד חסאנין, מומחה תוכנה בן 31, העריך כי "החמאס היו מאשרים את האירועים אם היה זה אירוע דתי, אך הם ביטלו אותם שכן הם מעוניינים שקולם יהיה היחיד שיישמע ע"י תושבי קלקיליה". חוסאם עלי, סטודנט בן 21, סיפר שאת חגיגת הניצחון ערך החמאס באותו שדה ממש, שכעת הוא חושש למדשאתו. לעומתם, בירך עודה סנאם, בן 65, על ההחלטה והסביר כי הוא מתנגד לעריכת פסטיבלים העומדים כנגד עקרונות הדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully