וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מזון מהיר יפנית מציעה המבורגר מבשר לווייתן

רויטרס

24.6.2005 / 13:31

ציד לווייתנים נאסר בעולם מאז 1986, אולם כעת מציעים ביפן המבורגר מבשר לווייתים שניצודו לצרכי מחקר. והטעם? בין בקר לדג

בזמן שיפן סופגת ביקורת עולמית על תוכניתה להרחיב את ציד הלווייתנים, רשת מזון מהיר יפנית מציעה כעת מוצר חדש שמתבסס על מלאי שהושג במסעות ציד לצרכים מדעיים – המבורגר מבשר לווייתן.

תמורת 380 יין בלבד (כ-15.5 שקלים) תקבלו ברשת "לאקי פיירוט" נתח מטוגן של בשר לווייתן מזן "מינקי" בתוך לחמניה. סניפי הרשת ממוקמים בעיר הנמל האקודאט באי הצפוני ביותר ביפן, הוקאידו.

"הטעם והמרקם הם משהו בין בקר לדג", סיפר מיקו אוה, מנהל הרשת. "לתושבי האקודאט יש היסטוריה ארוכה של אכילת לווייתנים, כך שהלקוחות מצפים לנסות את המנה החדשה".

ביפן תיכננו להגדיל את מספר הלווייתנים שניצודים לצרכים מדעיים ל-900 מדי שנה, אולם ביום רביעי נציבות הלווייתנים הבינלאומית החליטה בפגישה בדרום קוריאה לקרוא ליפן לצמצם את היקף הציד.

"אנו לא לוכדים לווייתנים כי אנו רוצים לאכול אותם, אנו פשוט משתמשים בבשר שהושג מלווייתנים שהומתו לצורך ניסויים", אמר אוה, מנהל רשת המזון. עובד באחד מסניפי הרשת שנשאל על תגובת הלקוחות להמבורגרים של הלווייתן, אמר כי "אפילו ילדים שמעולם לא אכלו בשר לווייתנים בעבר אומרים שהוא טוב. המבוגרים אמרו שהטעם גרם להם לחוש נוסטלגיה".

עד לתחילת החרם על ציד לווייתנים ב-1986, בשר לווייתנים היה מרכיב עיקרי בארוחות שלקחו עימם ילדי יפן לבית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully