וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גילת זינקה ב-10%

עומרי כהן

22.6.2005 / 23:57

מחזורים גבוהים גם ברדוור - צנחה כ-10%. סינרון עלתה כ-5% על רקע העלאת תחזיות ומחירי יעד. נאסד"ק הוסיף 0.1%

מחירי נפט גבוהים מגדילים את הוצאות האנרגיה של החברות ופוגעים ברווחיותן. את המשפט הזה חזרו בשבוע האחרון המשקיעים לשנן ללא הפסקה, לאחר שמחירה של חבית נפט גולמי זינק ביום שני לשיא של 59.37 דולר. אולם ביומיים האחרונים נבלמו העליות במחירי הזהב השחור ומדדי המניות נסחרו בשינויים קלים בלבד.

כמו אתמול, גם היום נסחרו המדדים במרבית שעות המסחר בשינויים קלים בלבד. בסיום המסחר עלה נאסד"ק ב-0.1% ל-2,092 נקודות ואילו דאו ג'ונס ירד ב-0.1% ל-10,587 נקודות. מחירה של חבית נפט גולמי ירד ב-1.6% ל-58.09 דולר, על רקע ירידה מתונה מהצפוי במלאי הנפט בארה"ב.

בקרב המניות הישראליות נרשמה מגמה מעורבת בדרך כלל. טבע ירדה ב-1.2% וצק פוינט איבדה 1.1%. מנגד, עלתה קומברס ב-1% ל-25.4 דולר והשלימה עלייה דו-יומית של 3.3%. היום השיקה החברה פיתרון משולב לקבלת מסרים מידיים ודואר אלקטרוני באמצעות הטלפון הסלולרי.

הבוקר נודע כי קרן יורק ומאיר שמיר רכשו את החזקות בנק הפועלים בחברת גילת לפי מחיר של 6.5 דולרים למניה. ל-TheMarker נודע כי שני הגופים מעוניינים להגדיל את החזקותיהם ולהגיע לשליטה בחברה ולכן יחלו בתקופה הקרובה לאסוף מניות בשווקים הפיננסים.

גילת נסחרה היום בעליות מתונות במרבית שלבי המסחר, אולם לקראת סיומו התגברו הביקושים. המניה זינקה ב-10.4% ל-7.1 דולרים והשלימה טיפוס של 23% תוך קצת יותר משבועיים. המחזורים הגבוהים שרשמה החברה היום (כמעט מיליון מניות), עשויים להצביע על תחילת האיסוף מצד בעלי העניין.

רדוור, שריכזה גם היא מחזורי מסחר גבוהים ביותר של כמיליון וחצי מניות, נפלה ב-9.5% ל-19.4 דולר והשלימה צניחה של כ-15% בארבעה ימים. גורמים בשוק התקשו להסביר את גל הירידות, אולם ציינו כי ייתכן שהדבר נובע מחששות המשקיעים באשר לתוצאות שהשיגה החברה ברבעון השני.

מניית סינרון, שסיפקה למשקיעים תשואה של למעלה מ-170% מאז הונפקה החברה באוגוסט אשתקד, נהתנה גם היום ממומנטום חיובי והוסיפה עוד 5.4% ל-33.8 דולר, על רקע העלאת תחזיות ומחיר יעד למניה. זאת, לאחר שסינרון זכתה לאחרונה באישור לשווק בארה"ב מכשיר לטיפול בצלוליטיס.

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס העלה את מחיר היעד לסינרון מ-38 ל-40 דולר והעריך כי ב-2006 תיהנה החברה מהכנסות של 105.7 מיליון דולר ומרווח של כ-48 מיליון דולר לסינרון ב-2006. עבור 2007, עומדת תחזיתו על צמיחה של 25%. גם בבית ההשקעות אונטרברג עידכנו את התחזיות לסינרון והעלו את מחיר היעד מ-38 ל-39 דולר.

בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה העלה את המלצתו למניית אלביט מערכות ל"קנייה", עם מחיר יעד של 29 דולר. "אלביט מערכות מתאימה במיוחד להשקעה בשוק מניות מדשדש", נימק האנליסט רן ישראלי את העלאת ההמלצה. ישראלי סבור שברבעון השני תשמור החברה על רמת הרווחיות שלה ותסיים את השנה בצמיחה של 9% במכירות, אל מעבר לרף מיליארד הדולר וברווח נקי של 61 מיליון דולר. אלביט מערכות, שאיבדה כ-17% מתחילת השנה, עלתה בתגובה ב-3% ל-22.6 דולר.

בכלל פיננסים בטוחה גם חזרו על המלצת "קנייה" לאורכית, עם מחיר יעד של 34 דולר והמניה עלתה ב-2.4% ל-27.1 דולר. ישראלי, המסקר גם את פעילותה של אורכית, ציין כי למרות הפרסומים שהופיעו באחרונה בתקשורת, לחברת ברודקום אין כנראה עניין ברכישת אורכית. זאת, שמכיוון שתי החברות מעורבות בתחומי פעילות השונים אלו מאלו.

ארוטק קיבלה הזמנות למערכות סימולציה מתוצרתה בהיקף כולל של 2.7 מיליון דולר ומנייתה הגיבה בעלייה של 2.7% ל-1.2 דולרים.

ורינט דיווחה כי פתרונות הווידיאו שלה נבחרו לסייע באבטחת מערכת בתי משפט עירוניים במדינה ששמה לא נמסר לפרסום, אולם מנייתה דווקא ירדה היום ב-2.7% ל-31.7 דולר. מתחרה בשוק פתרונות ההקלטה והניתוח של קול ו-וידיאו, נייס, זכתה להמלצת "קנייה" חדשה מבית ההשקעות פרידמן בילינגס והמניה הגיבה בעלייה של 2.3% ל-38.4 דולר. בבית ההשקעות גם הצמידו לנייס מחיר יעד של 40 דולר.

אי.סי.איי בלטה בעלייה של 4.7% ל-8.9 דולרים, לאחר שאיבדה בארבעת הימים האחרונים כ-6% מערכה על רקע מימושי רווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully