וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המשאיות: לנהג היו 12 שעות מנוחה

22.6.2005 / 18:31

בחברה בה עבד נהג המשאית מכחישים שהוא הועסק שעות ארוכות מעל המותר. רכבת ישראל הציבה תצפיתן, אך הוא סיים לעבוד לפני האסון

מנהל בחברת "האחים אליהו" הכחיש היום את החשדות לפיהן נהג המשאית שנהרג בתאונת הרכבת ליד קיבוץ רבדים, ליאוניד גלינסקי, עבד שעות ארוכות מעל למותר. בראיון לערוץ 2 אמר המנהל, רפי אליהו: "ליאוניד התחיל אתמול את העבודה בסביבות שמונה וחצי-רבע לתשע בבוקר. ערב קודם הוא סיים לעבוד בשעה שמונה בערב. היה לו ליל מנוחה ארוך - 12 שעות מנוחה". אליהו סיפר כי במהלך היום ביצע הנהג שתי הובלות מחדרה לאזור התאונה, וציין כי במהלך העבודה היו לנהג כמה הפסקות.

אליהו האשים את רכבת ישראל, בכך שתצפיתן שהוצב במקום כדי להזהיר נהגי משאיות מהתקרבות הרכבת, סיים את עבודתו בשעה מוקדמת מדי. בנוסף, אמר אליהו כי שדה הראייה במקום הוא 150 מטר, ולכן על נהגי הקטר המגיעים לאזור להאט את מהירות נסיעתם. "אם רכבת נוסעת במהירות של 150 קמ"ש, אפילו אם הוא היה רואה את הרכבת, הוא לא היה יכול לעשות כלום. ברשות הרכבות יודעים שמשאיות עוברות שם. מדוע נהגי הקטר לא מגיעים למקום יותר לאט".

ברכבת ישראל דחו את טענותיו של אליהו. סמנכ"ל שיווק ברכבת ישראל, אבי פרץ, אמר בתגובה לערוץ 2, כי "המהירות המותרת במקום היא 150 קמ"ש". לדבריו, "לפני כחודש דיווחו נהגי רכבות שיש עומס משאיות שחוצות את המפגש הזה ולא עוצרות. מנכ"ל הרכבת קיבל החלטה להציב תצפיתן שיזהיר משאיות בשעות השיא, בין 07:30 ועד 15:30. הוא סיים את עבודתו ב-15:30, והתאונה אירעה ב-17:45".

הערב דווח בגלי צה"ל, כי בניגוד לפרסומים קודמים, משטרת התנועה מסרה שבאסון נהרגו שבעה בני אדם, ולא שמונה. 195 בני אדם נפצעו. אחר הצהרים הושלמה מלאכת תיקון מסילת הרכבת שניזוקה באסון, ומעריכים שתנועת הרכבות במקום תתחדש בקרוב.

שטרית רמז: נהג המשאית אשם

כתבי "הארץ", צבי זרחיה, יובל אזולאי ורוני זינגר, מוסיפים:

שר התחבורה, מאיר שטרית, מינה היום ועדה לחקירת האסון. הוועדה התבקשה להגיש לשר את מסקנותיה בתוך שבוע. שטרית הודיע על הקמת הוועדה בדיון מיוחד שקיימה היום מליאת הכנסת על האסון. בראש הוועדה עומד מנהל אגף תכנון תחבורתי במשרד התחבורה, ישעיהו רונן, ויהיו חברים בה: חוקר ראשי במשטרת התנועה, משה בן זיקרי וסמנכ"ל תנועה ברכבת ישראל, הראל אבן.

שטרית רמז בדיון, כי נהג המשאית, שנהרג בתאונה, אשם באירוע. שטרית אמר, כי "החשד הוא שברגע שמשאית עולה על המסילה כשהרכבת מגיעה, הרכבת לא יכולה לעצור בתוך כמה מטרים. מרחק העצירה של הרכבת כשהיא נוסעת במהירות הרגילה שלה הוא למעלה מ-100 מטר. נהג הרכבת לא היה יכול לעשות שום דבר כדי למנוע את זה. אני לא רוצה להטיל אצבע מאשימה על אף אחד עד שהדברים לא ייבדקו. אם הוא גרם לתאונה הזו - אותו נהג משאית שהתנגש ברכבת, זה מה שקרה בעצם, שהוא נכנס לפסי הרכב וגרם לפגיעה ענקית".

שטרית ציין ש"כפי שהדברים נראים מהשטח במקום שבו דרך עפר חוצה את הרכב, הרכבת עשתה את כל המוטל עליה על פי החוק. משני הצדדים יש תמרור עצור. יש אזהרה: 'מפגש מסילת רכבת' ו'סכנה רכבת בדרך'".

אגף התנועה של המשטרה חוקר אם נהג המשאית לא ציית לתמרור עצור לפני שעלה למסילה ואם עבד שעות ארוכות מעל המותר. זאת, לנוכח חקירה המתנהלת זה זמן נגד החברה שהעסיקה אותו, "האחים אליהו", בחשד זה.

גורם באגף התנועה מסר אמש ל"הארץ", כי נגד חברת המשאיות שהעסיקה את הנהג, אשר עסק בעבודות באתר הקמת כביש 6 סמוך למקום התאונה, מתקיימת זה כמה חודשים חקירה של יחידת יה"ל (יחידה להיסעים בלתי חוקיים) השייכת ליחידה המרכזית של אגף התנועה, בחשד להעסקת נהגים שעות ארוכות מעבר למותר. במסגרת החקירה, עוכבו לחקירה כמה ממנהלי החברה, ובמשטרה אומרים כי נראה שקיימות די ראיות להמלצה להגיש נגדם כתבי אישום.

הצעת חוק: להתנות חידוש רישיון לנהגי תחבורה ציבורית ורכב כבד

בתוך כך, ח"כ ענבל גבריאלי (ליכוד) הניחה יום על שולחן הכנסת הצעת חוק, שלפיה רשות הרישוי תתנה חידוש רישיון הנהיגה לנהגי תחבורה ציבורית ורכב כבד בכך שבעל רישיון הנהיגה המבקש לחדש את רישיונו יעמוד בתנאים הבאים: הוא יחויב לעבור בדיקות רפואיות הכוללות בדיקת שמיעה, ראייה, סיבולת לב ריאה, ובדיקות נוספות כפי שיקבע שר התחבורה. בנוסף, הוא יחויב לעבור מבחן עיוני. הבדיקות הללו ייערכו לפחות פעם בחמש שנים החל מהמועד שבו מלאו לנהג 40 שנה.

ביום ראשון תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק לקראת העלאתה בקרוב להצבעה בקריאה טרומית במליאה. אשתקד התנגדה הממשלה להצעת החוק.

אחת הפצועות בתאונת הרכבת, סמלת עדי אמנו, בת 19, מבאר שבע, מתה לפנות בוקר בבית החולים קפלן ברחובות. בכך עלה מספר ההרוגים בתאונה לשמונה. 195 בני אדם נפצעו, בהם 25 פצועים קשה או אנוש, כולל תינוקת שנסעה עם אביה. 43 פצועים בינוני והיתר קל.

אמנו הובאה למנוחות בצהריים בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. אחד ההרוגים הוא נהג הקטר, ליאוניד טורק, בן 49 מרמלה, נשוי ואב לילדה. מתחקיר ראשוני עולה כי טורק נהג כשורה והוא צפר ממרחק עשרות מטרים לנהג המשאית, ליאוניד גלינסקי, בן 51 מדימונה, שנהרג אף הוא בתאונה. שלושה הרוגים נוספים הם הרב יוסף דרנר, בן 56, מבני ברק, אולגה אקמייב, בת 20, מקרית גת, ורס"ר ניר סרוסי, בן 33, מבאר שבע. סרוסי מובא למנוחות ב-17:00 בבית העלמין הצבאי בעירו.

בהכנת הידיעה השתתפו: רן רזניק, שרון קדמי, ענת ג'ורג'י, צבי הראל ועמוס הראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully