וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מונעת ממנהיג האופוזיציה לצאת לחו"ל

22.6.2005 / 12:32

איימן נור, שיעמוד בשבוע לדין באשמת זיוף מסמכים, היה אמור לנאום בפני הפרלמנט האירופי. לטענתו, אין בסיס חוקי להחלטה

שלטונות מצרים מנעו מן המועמד לנשיאות איימן נור לעזוב את המדינה כדי לנאום בפני הפרלמנט האירופי השבוע, בגלל שיש נגדו כתב אישום. כך הודיע נור עצמו היום.

נור, מנהיג מפלגת האופוזיציה הליברלית ע'אד (מחר) תכנן לנמסוע לבריסל מחר ולחזור לקהיר למחרת, אולם לדבריו, משרד התובע הכללי אמר לו שהוא צריך אישור כדי לנסוע.

התובע דחה את בקשתו להיתר נסיעה ובית משפט קבע לו תאריך ביולי לדיון בעתירתו בנושא, הוסיף. דובר של משרד התובע הסכים לומר רק שבית המשפט הוא שיוכל לתת לנור אישור נסיעה, וכי הנושא כבר אינו בידי משרד התובע.

נור נעצר בינואר ושוחרר במרץ, אז הואשם בהצגת מסמכים מזויפים במהלך הקמת מפלגתו. משפטו ייפתח ביום שלישי הבא. נור ותומכיו טוענים כי להאשמות אין שחר וכי המניע לתביעה הוא פוליטי בלבד.

הפוליטיקאי הצעיר היה אחד הרפורמיסטים שנפגשו שלשום עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס. במהלך מעצרו אמרה רייס כי לארה"ב "דאגות חמורות" לגבי המקרה.

נור, אחד מקומץ פוליטיקאים שיתמודדו מול נשיא מצרים חוסני מובארק בבחירות הנשיאותיות הראשונות בתולדות המדינה, שייערכו בספטמבר, אומר כי אין כל הצדקה בחוקי מצרים להחלטה למנוע ממנו לנסוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully