וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב על האירועים בכפר מנדא: ירו הרבה יריות, זה היה כמו במלחמה

הלית לוי

13.6.2001 / 18:52

ועדת אור המשיכה גם היום לחקור את מהלך האירועים בכפר מנדא בתחילת חודש אוקטובר; שוטר מג"ב: "הירי לא היה מוצדק"; ראש משמרת סיור זוהה על ידי תושב הכפר כמי שירה ופצע אותו


שוטר מג"ב, מהנא ניג'ם, שהעיד היום בפני ועדת אור, סיפר כי במהלך האירועים בכפר מנדא "כוחות מג"ב ומשטרה כחולה ירו הרבה יריות, לרבות צרורות לכיוון הכפר. זה היה כמו במלחמה", אמר השוטר.

עוד ציין ניג'ם כי "הירי לא היה מוצדק". הוא הוסיף ואמר כי שמע שוטרים כחולים מדברים ביניהם ואומרים כי "זו הזדמנות לירות ולהרוג ולהפיל את זה על אנשי מג"ב".

ועדת אור המשיכה גם היום לשמוע עדויות על שנעשה בכפר מנדא בתחילת חודש אוקטובר. שמונה שוטרים העידו היום בפני הוועדה, חלקם שוטרים כחולים וחלקם שוטרי משמר הגבול.

במהלך עדותו של ראש משמרת סיור בתחנת משגב, אורי ויגור, הוא זוהה על ידי תושב כפר מנדא, אסעד עאלם, כמי שירה בו ופצע אותו מאש חיה. עאלם נכח באולם במהלך מתן העדות. יום קודם הוא עצמו העיד בפני הוועדה אודות פציעתו. הוא תיאר אז בין השאר את השוטר שירה בו.

עוד שמעה היום הוועדה אודות מעצרו של מוחמד קדח, גם הוא תושב כפר מנדא. שוטר המג"ב תיאר כיצד עשרה שוטרים מצויידים באלות היכו את מר קדח שאותו תיאר ניג'ם "כחסר אונים". עוד הוסיף ניג'ם כי מעצרו של מר קדח לא היה מוצדק וכי "תפיסת העצורים והכאתם זו נורמה במשטרה". לעומתו של ניג'ם טען שוטר אחר, ראש משמרת בתחנת משגב כי לא ראה את מעצרו והכאתו של קדח, על אף שנכח באותו מקום ובאותו זמן כמו ניג'ם. הוא הסביר כי לא ראה את המתרחש כי "אין לו ארבע עיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully