וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב בלי הפסקה ובלי רשיונות

ורד כהן-ברזילי

13.6.2001 / 17:01

עיריית ת"א מפרסמת את שמות המועדונים הפועלים בעיר ללא רישיון, אך לא דואגת לסגור אותם; במועדונים זועמים: מדובר ברשימת כיסוי תחת, עוד מסמר לארון הקבורה של תרבות המועדונים

עיריית תל אביב פרסמה הבוקר את רשימת מועדוני בילוי הפועלים בעיר ללא רישיון עסק. בתל אביב, החליטו לצעוד בעקבות עיריית ירושלים ועיריות נוספות, שמאז אסון ורסאי, לא לוקחים סיכון ומפרסמים רשימות אזהרה לציבור.

ברשימה נכללים כ-20 מהדיסקוטקים ומועדוני הבילוי הפופולריים בתל אביב. בהם: מועדון האוקטופוס, דוגית, זום, תכלת, גת רימון, בר פלוס, פאצ'ה, טי.אל וי (T.L.V) הקו-מילניום ואחרים. דובר העיריה, הלל פרטוק, מסביר שהרשימה נועדה להזהיר את המבלים מפני אסון שעשוי לקרות: "כל המועדונים שצוינו ברשימה נמצאים בהליך משפטי כזה או אחר לפני סגירה ולרובם אין אישורים בגלל בעיות בטיחותיות. רק בית משפט יכול להוציא צו סגירה למועדונים, אולם הוא מתעכב בגלל הליכים משפטיים. אנחנו ראינו לנכון להזהיר את הציבור ולומר לאנשים: תהיו זהירים, תהיו ערניים וקחו בחשבון שהאחריות היא עליכם. אנחנו מציעים לא להגיע למקומות האלה".

בעלי המועדונים: "נתבע את העיריה"

מי שלא אהב את הרשימה שפרסמה עיריית תל אביב היו כצפוי בעלי המועדונים שמחו על שלא קיבלו התרעה לפני פרסום הרשימה ומאיימים לתבוע את העיריה. הבעלים של מועדון "הדוגית" , אייל פלג, מסר בתגובה: "מדובר ברשימת כיסוי תחת של עיריית תל אביב וזה מאוד מקומם. העסק שלי פועל עם רישיון מאז הקמתו וכיום אנחנו בתהליכי חידוש הרשיון שתוקפו פג. פלג מסר עוד כי הנחה את עורכי דינו להגיש בהקדם האפשרי תביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב על שהכפישה לדבריו את שם העסק שבבעלותו.

גם הבעלים של מועדון ה"בר פלוס" הממוקם ברחוב אלנבי בעיר, משה אזרזר, הביע זעם על הרשימה שפירסמה העירייה. לדבריו העסק שבבעלותו פועל עם רישיון שיפוג רק בדצמבר 2001. אזרזר החליט להצטרף לבעלי הדוגית בתביעה נגד העיריה. "לא יתכן שיפרסמו שאין לי רישיון עסק בזמן שהוא תלוי על החלון", אמר.

הבעלים של המועדונים אוקטופוס, וטי.אל.וי, רל נדל, מתנגד בתוקף לרשימה ולעיתוי שהעיריה בחרה לפרסמה. "חצי מהעסקים שברשימה נמצאים על סף פשיטת רגל. במקום לעזור להם עיריית תל אביב מוצאת לנכון להוסיף גם את זה - עוד מסמר לארון הקבורה". נדל טוען כי מדובר ברשימה חלקית של מועדונים שפועלים ללא רישוי: "כיום ל-90 אחוזים מהמקומות אין רישיון עסק, אבל לא מהסיבה שהם אינם בטיחותיים, אלא בגלל סיבות אחרות כמו בעיות איכות סביבה או חניה. עיריית תל אביב לקחה רשימה אקראית ולא מקצועית של מקומות ובמקום להתרכז במועדונים הבעייתיים באמת, פירסמה לשם כיסוי תחת, את הרשימה החלקית הזאת", אומר נדל.

לדבריו כל המועדונים שפועלים במתחם נמל תל אביב לא קיבלו רישיון עסק רק משום שהמתחם מוגדר כאזור מחסנים. "בחוזה שחתמתי עם העיריה שהשכירה לי את המקום נכתב שאסור לי לבנות עליו שום דבר מלבד דיסקוטק, אולם עד שהעיריה תסדיר את נושא ההסבה של המקום למתחם דיסקוטקים אני לא אקבל רישיון וזה יקרה לפי הערכת העיריה רק בעוד שנתיים", מסביר נדל. הוא הוסיף כי "תפקידה של העיריה אינו להפחיד את התושבים שרוצים להנות בתקופה מדכאת וקשה כזאת. במקום לעודד את בעלי המקומות ולתמוך בהם היא מנסה לסגור אותם".

ממועדון הפאצ'ה שסובל קשות מדלות במבקרים מאז הפיגוע בדולפיניום בשבוע שעבר נמסר כי למיטב ידיעתם המקום פועל עם רישיון, כלומר רישיון שנמצא בתהליכי חידוש, וכי הם עסוקים בבעיות אחרות שאינן מאפשרות להן להתעמת עם העיריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully