וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ קרא: רוב הדרוזים לא רוצים לסייע בהתנתקות

21.6.2005 / 16:09

חייל דרוזי נידון ל-35 ימי מאסר בשל סרוב להשתתף בפינוי. ח"כ קרא: אנו לא רוצים סכסוך בין החיילים הדרוזים למתיישבים

חייל דרוזי, סמל טימור עבדאללה, לוחם בגדוד הדרוזי "חרב", סרב לשרת לפני כשבועיים עם יחידתו באזור הרצועה, כיוון שלא רצה לסייע לביצוע ההתנתקות. במכתב שכתב לרמטכ"ל, דן חלוץ: כתב עבדאללה: "לא אוכל לחיות עם הידיעה שבגדתי בשבועתי לצה"ל. כאשר אני וחברי נדרשים לפעילות מבצעית שמטרתה להגן על המדינה והעם אנו מרגישים שליחות, אך כאשר נידרש להשתתף בפעולה נגד האנשים שנועדנו להגן עליהם, רעידות מצפוננו לא יעזבונו לנצח". עבדאללה, דרוזי תושב הכפר יאנוך שבגליל העליון, נדון ל-35 ימי מאסר.

ח"כ איוב קרא (הליכוד) אמר כי אינו מופתע. "מדובר בתופעה שהתרעתי עליה לפני מספר שבועות, וקיבלתי עליה ביקורת רבה. אני יודע להעריך ולצפות דברים, וצר לי שהדברים הגיעו לידי כך שאנשים נשפטו להיכנס לכלא, ורמסו את רצונם האזרחי. ישראל שלחה את החיילים הללו כדי להגן על הגבולות ובמקום זה מכניסים אותם ללב המחלוקת בציבור הישראלי, מנסים להעמיד אותם בצד מסוים של המפה. יש להתחשב ברצון החיילים שלא רוצים להיות חלק מהסכסוך, ולשלוח אותם לשרת בגבול לבנון או סוריה. לא להגיע למצב שחיילים כותבים שהם לא רוצים לשרת. זה מצער, אין להם אוזן קשבת במערכת הממסדית. אני מקווה שבסוף יקבלו את בקשותיהם".

קרא אמר שחיילים דרוזים נוספים פונים אליו בבקשה להימנע מהשתתפות בהתנתקות. "אנו לא רוצים חלילה סכסוך בין החיילים הדרוזים למתיישבים. חלק גדול מהחיילים רואים במהלך טעות היסטורית. הם מכירים יותר טוב מהיהודים את המנטליות באזור. הם חשופים לא רק לערוץ 1 ו-2 אלא גם לרשתות הטלויזיה של דובאי ואל ג'זירה, ושם מדברים על מנוסה של העם היהודי מארצו", אמר ח"כ קרא בראיון לערוץ 7.

קרא, ממתנגדי ההתנתקות, סיפר כי מספר אנשים מקרב המנהיגות הדרוזית אמרו שהם מבקשים לטפל בסוגיה באופן מסודר. "אני לא רוצה לקחת חלק פעיל בזה מתוקף תפקידי, אבל בהחלט יש התארגנות לתת מענה לסוגיה בעדה, ואני מקווה שיהיה לכך גיבוי ממלכתי. רוב החיילים שלנו לא היו רוצים להשתתף במהלך ההתנתקות אם כי הם לא יצאו בריש גלי נגדה. אם חלילה נגיע לפינוי זה ייצור אצלם תסכול גדול שאיני יודע כיצד יסתיים. אני מתריע מעכשיו על הדברים, כדי שלא נגיע למצב שנכה על חטא" אמר ח"כ קרא.

מג'לי והבה: אין לבדל את החיילים הדרוזים

בתגובה מסר סגן השר מג'לי והבה (ליכוד), כי "ח"כ קרא טועה ומטעה את הציבור כולו. כל חיילי צה"ל באשר הם - יהודים, דרוזים או אחרים - שווים במעמדם ובחובתם למילוי הפקודות. חבר הכנסת קרא מתנגד להתנתקות ולאחר שנכשל בצעדים פרלמנטריים לגיטימיים לסכל את התוכנית, הוא פונה לדרכים בעייתיות ולא לגיטימיות שיגרמו נזק גדול לעם ישראל בכלל ולעדה הדרוזית ולחייליה בפרט".

והבה, בן לעדה הדרוזית וסגן אלוף במילואים, הוסיף: "אין שום הצדקה לבדל את החיילים הדרוזים מחיילים אחרים. צה"ל הוא צבא העם וכל חייליו ימלאו את הפקודות וההנחיות של הדרג המדיני ללא הבדל דת או גזע". והבה קרא לקרא לחדול מההסתה למרד ולאי מילוי פקודות הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully