וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח של האשה מפסיק לעבוד בזמן אורגזמה

רויטרס

21.6.2005 / 15:55

חוקרים הולנדים גילו שכאשר אשה מגיעה לשיא מיני חלקים שלמים של המוח מפסיקים לעבוד. מסתבר שהמוח לא יודע לזייף אורגזמה

מחקר חדש מגלה, כי בזמן האורגזמה הנשית מכבה המוח שלהן את החלקים האחראים על הפחד והחרדה, שנשארים עובדים אם האשה מזייפת.

במחקר ראשון מסוגו שנועד למפות את המוח במהלך האורגזמה, גילו עוד המדענים מהולנד שכאשר מגיעה האשה לשיא במהלך האקט המיני מפסיק לעבוד גם החלק של המוח האחראי על שליטה רגשית.

"העובדה שאין שום הפסקה של פעילות מוחית בזמן זיוף אורגזמה מראה שבזמן האורגזמה האמיתית חלק ממוח האשה משחרר עצמו. נשים יכולות לחקות אורגזמה בכלל לא רע, כפי שאנו יודעים אך במוח שלהם לא קורה שום דבר באותו רגע", אמר חוקר המוח גייט ל-לוסטאג, כשהציג את ממצאיו ביום שני בפגישה השנתית של האגודה האירופית לחקר הילודה ועוברים.

לצורכי המחקר גייסו המדענים 11 גברים, 13 נשים ובני זוגם. למתנדבים הוזרק צבע מיוחד המראה שינויים בפעילות המוח באמצעות סריקתו. אצל הגברים חיפש הסורק פעילות מוחית בזמן מנוחה, בזמן זקפה, בזמן גירוי ידני שניתן להם ע"י בת זוגם ובזמן שפיכה שנגרמה כתוצאה מהגירוי הידני. אצל הנשים חיפש הסורק פעילות מוחית בזמן מנוחה, בזמן זיוף אורגזמה, בזמן גירוי ידני של הדגדגן בידי בני זוגן ובזמן אורגזמה שנגרמה להן כתוצאה מהגירוי הידני.

החוקרים סיפרו, כי היה להם קשה להשיג תוצאות מהימנות מהמחקר אצל הגברים, כיוון שהסורק המוחי זקוק לפעילות מוחית הנמשכת לפחות שתי דקות, והאורגזמה הגברית אינה נמשכת זמן כה רב. למרות זאת, הראה הסורק הפעלה של חלקי המוח האחראים על מרכזי העונג אצל גברים, אך לא אצל נשים.

לעומת זאת, החוקרים גילו כי כאשר האישה מזייפת אורגזמה, קליפת המוח - החלק המפקח על פעילות מודעת - מתחיל לפעול. הוא אינו פועל בזמן אורגזמה אמיתית. אפילו התנועות שעושה האשה בזמן האורגזמה אינן מודעות, אומרים החוקרים.

התוצאות המדהימות ביותר של המחקר, מספרים החוקרים, התגלו במהלך בדיקת החלקים של המוח העובדים או נכבים בזמן האורגזמה. הפסקת פעילות מוחלטת נרשמה בשקד המוח, החלק הנחשב לאחראי על תחושות הפחד והחרדה. "בזמן אורגזמה אמיתית נרשם חוסר פעילות מוחלטת במוח, מה שלא קורה בזמן זיוף".

יתכן שכיבוי חלקים מסוימים במוח נועד להבטיח שמחסומים כמו פחד ולחץ לא יעמדו בדרך, מציעים החוקרים סיבה לתופעה. "כיבויים של החלקים המאוד חשובים הללו במוח יכול להיות הכרחי לצורך הגעה לאורגזמה" אמר ל-לוסטאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully