וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: חסימת כבישים מסכנת חיי אדם

21.6.2005 / 15:17

השופטת ארבל: לא ניתן לחצות קווים אדומים, תוך נשיאת דגל של השקפת עולם. המשטרה העלתה כוננות לקראת החסימות מחר

בית המשפט העליון מתח היום ביקורת חריפה על חסימות הכבישים במחאה על תכנית ההתנתקות.

בפסק דין שדחה את בקשתם של שני צעירים שהשתתפו בחסימת נתיבי איילון להשתחרר ממעצר, כתבה השופטת עדנה ארבל כי "הבעת מחאה, כואבת ככל שתהיה, נעשית באמצעים שיש בהם לסכן באופן ממשי חיי אדם, ואת שלומו ובטחונו של ציבור גדול. לא ניתן לחצות קווים אדומים, תוך נשיאת דגל של השקפת עולם - תהא אשר תהא".

בתוך כך הודיעה היום המשטרה על העלאת הכוננות המבצעית שלה לרמה הגבוהה ביותר מחר, במסגרת היערכותה לקראת חסימת 23 צירים וצמתים מרכזיים ברחבי הארץ על ידי מתנגדי ההתנתקות מחר אחר הצהריים.

במשטרה החליטו להתייחס ברצינות להצהרות ארגוני הימין, בעקבות הפעילות המשולבת בכל הארץ לפני כמה שבועות של תנועת "הבית הלאומי", במסגרתה נחסמו עשרות כבישים במקביל בכל מחוזות המשטרה.

הבוקר, בישיבה של סגל הפיקוד הבכיר במשטרה, הציגו מפקדי המחוזות את המידע המודיעיני שנאסף ואת היערכותם הצפויה בצמתים, שצפויים להיחסם מחר. על פי הצהרות ארגוני הימין, ייחסמו 23 צמתים מרכזיים מצפון הארץ לדרומה, בהם צומת גולני וצומת הכניסה לירושלים. על פי התכנון, ייחסמו כביש גהה, נתיבי איילון וצירים מרכזיים נוספים.

ראש חטיבת "מנהיגות יהודית בליכוד", משה פייגלין, קרא בראיון לגלי צה"ל לאזרחים להצטרף ליוזמה. "התמיכה בתכנית הזו מתחילה ליפול במקביל לחסימות הכבישים. הטלטלה הזו פוקחת את עיניו של העם לראות באמת לאן מובילים אותו. הציבור מתחיל להקשיב וזה בהחלט בא לידי ביטוי בסקרי דעת הקהל, שכאמור נופלים במקביל לחסימות הכבישים" אמר פייגלין.

בגלי צה"ל דווח, כי במשטרה חוששים שאנשי הימין יקדימו את פעולות המחאה שלהם המתוכננות למחר, וינסו כבר היום לפגוע באורחות החיים במדינה, בעיקר באמצעות חבלה בתשתיות כגון כבלי חשמל וטלפון.

בהכנת הכתבה השתתפו כתבי "הארץ" רוני זינגר ויהונתן ליס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully