וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגועים יעמדו במרכז פגישת שרון-אבו מאזן

עקיבא אלדר יואב שטרן, ושירות "הארץ"

21.6.2005 / 0:07

בפגישתם אחה"צ יביע ראש הממשלה בפני יו"ר הרשות את דאגתו מחוסר המעש של הרשות, וידחה טענה שהמחבלים מגיעים משטחים שבאחריות צה"ל

הפיגועים האחרונים ברצועת עזה ובגדה יעמדו היום במרכז הפגישה שיקיים אחר הצהריים ראש הממשלה, אריאל שרון, עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בלשכתו בירושלים. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו, כי שרון יביע באוזני אבו מאזן את דאגתו ממה שמוגדר בפי גורמי ביטחון "חוסר המעש" של הרשות לנוכח הפעילות הגוברת של הג'יהאד האיסלאמי.

ראש הממשלה דוחה את ההסברים שהפלסטינים מעלים בשיחות עם גורמי ביטחון ישראליים, לפיהם רוב המחבלים יוצאים משטחים המצויים באחריות ביטחונית של צה"ל. לדבריהם, שרון מצפה שאבו מאזן ושר הפנים נאסר יוסף, שיתלווה אליו, יציגו בפניו תוכניות מפורטות של היערכות מנגנוני הביטחון לקראת הנסיגה הישראלית מרצועת עזה. ראש הממשלה מתכוון להזהיר את אבו מאזן כי יורה לכוחותיו להשתמש בכל האמצעים הדרושים למנוע פגיעה במטרות ישראליות במהלך ההתנתקות, ולאחר היציאה מהאזור.

בעקבות שורת הפיגועים, אפסו הסיכויים ששרון ייענה לבקשות של אבו מאזן להורות על הקלות בשטחים, הכרוכות בסיכונים ביטחוניים, כולל דיון בתוואי גדר ההפרדה. ראש הממשלה עומד על דעתו שאין מקום לדון עתה בצעדים המדיניים הצפויים לאחר השלמת ההתנתקות. הוא יבהיר כי המהלך הבא תלוי במאמצי הרשות ובמידת הצלחתה להתגבר על האלימות ולהשליט סדר בשטחים, ובעיקר להחרים נשק לא חוקי ולמנוע ירי רקטות קסאם לעבר ישובי הנגב הצפוני וההתנחלויות ברצועת עזה.

שרון אמור לסכם עם אבו מאזן את ההבנות לגבי להריסת בתי המתנחלים, ויציג את עמדתו ביחס לאחריות על המעברים בין הרצועה למצרים ולישראל. שרון יבהיר כי הפלסטינים יקבלו לידיהם את מלוא השליטה על הכניסות והיציאות ביבשה, בים ובאוויר, לאחר תקופת מבחן שבמהלכה יוכיחו את יכולתם למנוע הברחות נשק וחומרי חבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully