וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראש ה-CIA יש "רעיון מצוין" על מיקום בן לאדן

רויטרס

19.6.2005 / 21:41

פורטר גוס אמר בראיון ראשון, כי יש לחזק מספר חוליות חלשות בשרשרת הנדרשות לניצחון על הטרור לפני שייתפס מנהיג "אל-קאעדה"

ראש הסי.איי.איי, פורטר גוס, אמר שיש לו "רעיון מצויין" בדבר מיקומו של אוסאמה בן לאדן. בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו, אמר גוס ל"טיים מגזין" כי המרד החמוש בעיראק אינו עז כבתחילתו, אך "קרוב לכך". גוס לא אמר היכן לדעתו מסתתר בן לאדן, אך מומחי מודיעין טענו לאחרונה שמנהיג אל-קאעדה מסתתר באזור הגבול בין אפגניסטן לפקיסטן. "יש לי רעיון מצויין בדבר מקום הימצאו, מה השאלה הבאה?", אמר גוס.

"ישנן חוליות חלשות בשרשרת הנדרשת לניצחון במלחמה בטרור. לדעתי, עד שנחזק את החוליות האלה, לא נוכל ללכוד את בן לאדן ולהעמידו לדין", אמר גוס, "אבל אנחנו מתקדמים היטב בעניין זה". כמה מן הקשיים, לדעתו, כוללים "טיפול במקומות מפלט בתוך מדינות ריבוניות": "אנו מתמודדים עם בעיות בתחום המחוייבויות הבינלאומיות של ארה"ב וכללי המשחק ההוגן".

"עלינו למצוא דרך לפעול באופן לא-קונבנציונלי בעולם קונבנציונלי, באופן שיהיה מקובל על הקהילה הבינלאומית", הוסיף גוס. לדעתו של גוס, אל-קאעדה עלול לתקוף שוב בארה"ב. "יש להם בהחלט כוונות כאלה, ואנחנו מנסים להשיג את יכולתם בכמה צעדים. אני חושב שאנחנו מצליחים בכך עד כה", אמר.

המרד בעיראק "לא בשלבים האחרונים"

בן לאדן וסגנו, איימן א-זוואהירי, הפיצו מדי פעם קלטות שמע, ששודרו בתקשורת הערבית. מומחי מודיעין אומרים, שמטרת הקלטות היתה בעיקר להרגיע את תומכיהם ולאותת שמנהיגיהם עדיין בחיים. בקלטת האחרונה אמר א-זוואהירי, שאת המטרות – מניעת רפורמות במדינות המוסלמיות ו"גירוש הפולשים" – ניתן להשיג רק באמצעות לוחמה.

גוס התייחס למצב בעיראק, ואמר כי לדעתו המורדים "אינם נמצאים בשלבים האחרונים של מלחמתם, אבל אני חושב שהם מאוד קרובים לכך. לדעתי, כל יום שעובר בעיראק, בה יש ממשלה עיראקית פעילה, תורם להצגת המורדים כקיצוניים ולא רצויים".

גוס הביע את רווחתו מכך שראש המודיעין הלאומי החדש בארה"ב, ג'ון נגרופונטה, קיבל לידיו כמה סמכויות, שהיו שמורות בעבר לראשי הסי.איי.איי. "אפשר להשוות (את העברת הסמכויות) להיפטרות משק כבד בטיפוס במדרון תלול", אמר גוס, "יש לנו הרבה מה לעשות. אני מתכנן להישאר בתפקידי לתקופה ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully