וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים הכו מפגינים נגד אבטלה בבחריין

רויטרס

19.6.2005 / 12:55

ממלכת הנפט הקטנה אינה עשירה כשכנותיה באזור המפרץ הפרסי, ו-20% בה מובטלים. ארה"ב מרבה לשבח את הדמוקרטיה והפתיחות בה

משטרת בחריין עצרה יותר מ-30 אזרחים שהפגינו בדרישה לעבודה במנאמה, בירת ממלכת הנפט הזעירה.

"קבוצה של כ-50 מובטלים ותומכיהם הפגינו בצורה שקטה סמוך לחצר המלוכה כשהמשטרה תקפה אותם באכזריות, הכתה אתם ועצרה יותר מ-30 מתוכם", אמר פעיל זכויות האדם נביל רג'אב, שהוסיף כי עבדאללהי אל-חוואג'ה, ראש "המרכז הבחרייני לזכויות אדם" שהוצא אל מחוץ לחוק, הוכה ונעצר גם הוא. עדי ראייה מסרו כי השוטרים הכו את המפגינים באלות. תגובת הממשל הבחרייני טרם התקבלה.

בחריין נחשבת לפחות עשירה מיתר מדינות הנפט של המפרץ הפרסי. יש בה שיעור אבטלה גבוה והיסטוריה של מתיחות פוליטית. הממשלה טוענת כי שיעור האבטלה במדינה, המשמשת כמרכז הבנקאות של המפרץ, עומד על 15%. כלכלנים טוענים שהמספר האמיתי הוא 20%.

אשתקד קיבל חוואג'ה חנינה ממלך בחריין, חמד בן עיסא אל-חליפה, לאחר שנדון לשנה בכלא בגלל שהאשים בפומבי את ראש ממשלת בחריין במצוקתה הכלכלית של המדינה. מעצרו של חוואג'ה אשתקד גרר הפגנות במהלכן התנגשה המשטרה במפגינים ועצרה חלק מהם.

המלך חמד מנסה במידה מסוימת להיענות לדרישת האופוזיציה לרפורמות מוגברות. בחריין היא בעלת ברית קרובה של ארה"ב, ומשמשת נמל בית לצי החמישי. הממשל האמריקאי מרבה להציג את בחריין כדוגמא לחברה פתוחה ודמוקרטית, שאמורה לשמש כמודל לחיקוי עבור מדינות ערביות אחרות. ב-2002 הכריז חמד אל חליפה, שאז היה נסיך כשאר שליטי מדינות הנפט הקטנות, על ארצו כממלכה ועל מעמדו כמלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully