וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כינוס לילי על מועד הפריימריס בעבודה

20.6.2005 / 0:04

פרס לא משתתף במפגש. פרץ הודיע בתחילת הדיון כי הוא מתנגד לדחיית הפריימריס. ברק ווילנאי נוטים להסכים לדחייה

מזכ"ל מפלגת העבודה, איתן כבל, מכנס בשעה זו פגישה מכריעה עם כל המועמדים לראשות המפלגה, למעט שמעון פרס, בבית המפלגה בשכונת התקווה בת"א. בתום הפגישה עשוי כבל להודיע על דחיית הבחירות כדי לאפשר את בדיקת המפקד.

בהגיעו לפגישה אמר עמיר פרץ, אחד מחמשת המועמדים לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, כי הוא מתנגד "התנגדות מוחלטת" לדחיית הפריימריס במפלגה. "הגענו למצב שבו המפלגה נראית רע מאוד. דחיית הפריימריס תעביר את המאבק הפנימי אל תוך ימי ההתנתקות, דבר שניסינו להימנע ממנו", אמר פרץ, שהוסיף כי הוא תומך בכל בדיקה שהיא, כל עוד יתקיימו הבחירות במועדן.

פרס, המוביל בכל הסקרים, הבהיר בסוף השבוע כי יתנגד לדחיית הבחירות - והוא מחרים את הפגישה. פרס הודיע כי לא יאפשר לדחות את הפריימריס בטענות שווא שרק פוגעות במפלגה ומכפישות את 130,000 המתפקדים. לדבריו "בראש ועדת הבחירות עומד עו"ד יגאל שפירא שקבע כי הכל תקין".

שלושת המועמדים הנותרים לתפקיד - ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, והשרים בנימין בן-אליעזר ומתן וילנאי - כבר החלו במגעים חשאיים כדי להגיע להסכמה על תהליך בדיקה לאמינות מפקד המתפלגים לעבודה, בעקבות החשש לאי סדרים כבדים. ברק ווילנאי הודיעו רשמית בהגיעם לפגישה הלילית כי הם מעוניינים בדחיית הבחירות הפנימיות.

כבל קיים בסוף השבוע התייעצויות עם יו"ר המפלגה, שמעון פרס, ועם המועמד ליו"ר המפלגה, אהוד ברק. כבל נוטה שלא לפעול לדחיית הפריימריס לאחר שהתרשם שהליקויים במפקד התנועה חמורים פחות מכפי שדווח. בראיון לגלי צה"ל אמר כבל, כי הוא לא אוהב ש-130 אלף מתפקדי העבודה "מוצאים עצמם תחת חשד". עוד אמר כבל, כי יקבל את החלטתו באשר למועד הבחירות לאחר שייפגש הערב עם כל המועמדים.

אם יחליט כבל להשאיר את הבחירות המקדימות במועדן המתוכנן, צפוי היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד אלדד יניב, להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בבקשה להוציא צו מניעה נגד קיום הבחירות במועדן. מקורביו של המזכ"ל כבל הבהירו לו שהדבר אינו מקובל עליו.

בתוך כך, המועמד ליו"ר המפלגה, בנימין בן אליעזר טוען, שכ-10,000 טפסי התפקדות שגייס מטהו הועלמו במזיד מבית המפלגה. מקורביו רמזו כי אנשיו של עמיר פרץ פועלים "בשיטות של מאפיה" ואמרו כי בן-אליעזר אינו שולל עוד דרישה לדחייה של הפריימריx מהמועד המתוכנן, בתשעה ימים.

בכינוס פוליטי שקיים בן-אליעזר בדליית אל-כרמל, התבדח המועמד במרירות עם מארחיו: "אנחנו עכשיו מגלים תופעה חדשה: טפסים עושים ילדים בלילה. פתאום נולדים טפסים חדשים. בשבוע האחרון נולדו 20,000 טפסים חדשים. ראיתם פעם טפסים שעושים סקס בלילה"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully