וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגר נתונים עולמי על פדופילים יופעל השנה

16.6.2005 / 22:48

התוכנית להפעלת המאגר תקודם בפיסגת הג'י-8 הקרובה. המאגר יכיל תמונות של תוקפים וקורבנות, שיקלו על תהליך זיהויים

תוכנית להפעלת מאגר רשומות עולמי של פדופילים, כדי לסייע למניעת התופעה, תקודם ככל הנראה בפיסגת שמונה המדינות המתועשות – הג'י-8 – הקרובה. ב-2003 סיכמו שרי הפנים של מדינות הג'י-8 על הקמת המאגר, וכעת נבחנים הצעדים שיש לנקוט כדי להפכו למציאות. המאגר יכיל תמונות של תוקפים וקורבנות, שיימצאו ברשת ובמחשבים. התמונות יהיו נגישות לכוחות משטרה ברחבי העולם, ויקלו את הליך זיהוי התוקפים והקורבנות.

שר הפנים הבריטי, צ'רלס קלארק, יארח בשפילד את פיסגת שרי הפנים של הג'י-8. בראיון לבי.בי.סי אמר, שהיתה התקדמות גדולה בנושא. מאגר נתונים, המופעל על ידי משטרת בריטניה, מכיל כבר כ-800 אלף תמונות, שעל פי הסברה כולל כ-3,000 קורבנות. עם זאת, רק מספר קורבנות זוהו. דובר משרד הפנים הבריטי אמר, כי עלות הפרוייקט מגיעה לכ-2 מיליון ליש"ט.

המאגר "יאפשר השוואת תמונות באופן מבוקר ובטוח, ויאפשר לחוקרים להשקיע את זמנם בחקירות נוספות", אמר קלארק, "הטכנולוגיה מאפשרת לנו להתגבר על בעיות רבות בתחום". בין היתר, תוכל התוכנה החדשה לזהות חדר או רקע, בו השתמשו במספר תמונות של אירועים פדופיליים.

התקווה היא, שבעזרת המאגר יילכדו יותר פדופילים, באמצעות שילוב מידע ממדינות הג'י-8 – לרבות כנופיות בינלאומיות, המנצלות את חולשת הקהילה הבינלאומית בתחום. קלארק הבטיח, כי המאגר יתופעל כבר במהלך השנה הקרובה, וכי מדינות נוספות צפויות להצטרף לפרוייקט מרגע תחילתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully