וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: עזה היא בעלת חשיבות ביטחונית פחותה

16.6.2005 / 16:32

רה"מ אמר בכנס הגליל, כי היציאה מעזה היא עתיד הציונות. פרס לא הגיע, לאחר שוועדת המעקב טענה כי הכנס גזעני וקראה להחרימו

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר היום כי ההתנתקות אינה רק החלטה לצאת מעזה, אלא החלטה להשקיע בנגב, בגליל ובירושלים. לדבריו, "אני לא מוכן לקבל טענות הסרק כאילו היציאה מעזה היא הרס הציונות, היציאה מעזה היא עתיד הציונות". בגלי צה"ל דווח, כי שרון אמר את הדברים בכנס הגליל בכרמיאל.

שרון הוסיף, כי ההחלטה על ההתנתקות היא "החלטה לצאת מחבל ארץ שחשיבותו הבטחונית פחותה, כדי לחזק אזורים שחשיבותם האסטרטגית גבוהה. זו החלטה להגביר את המאמץ לפיתוח הנגב, הגליל וירושלים".

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר בכנס: "אנחנו רוצים מדינה בלי פריפריה וזו אחת הרפורמות המרכזיות שלנו".

בכניסה למכללת כרמיאל הפגינו קומץ מתנחלים נגד תוכנית ההתנתקות. כ-20 פעילי בל"ד הפגינו גם הם על ההתעלמות מהאוכלוסיה הערבית בגליל.

כתבי "הארץ", ג'קי חורי ויואב שטרן, מוסיפים:

המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, מחזיק תיק פיתוח הגליל והנגב, לא הגיע הבוקר לכנס הגליל במכללת אורט בראודה בכרמיאל כפי שתוכנן. גורמים בכנס מסרו כי פרס הודיע שעליו להיפגש עם אנשי מפלגת העבודה. ראשי הרשויות הערביות, ראש העיר מעלות, שלמה בוחבוט, וראש העיר נצרת-עלית, מנחם אריאב, מחרימים אף הם את הכנס.

יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, שווקי חטיב, קרא אתמול לראש הממשלה, אריאל שרון ולפרס להחרים את הכנס. בהודעה שפירסם בשם ועד ראשי הרשויות הערביות נאמר שמדובר "בכנס גזעני שמהווה המשך למדיניות ייהוד הגליל".

כנס הגליל זכה לתגובות קשות במגזר הערבי, בין השאר משום שבין המשתתפים בו אין ולו דובר ערבי אחד. לדברי חטיב, העובדה שאין דובר ערבי שמציג את צורכי הציבור הערבי מראה ש"פיתוח הגליל בא על בסיס לאומי ואתני, כלומר משרת את התושבים היהודים בלבד". חטיב הזהיר עוד שהדבר עלול להגדיל את המחסומים והחומות שקיימים בין הציבור היהודי לציבור הערבי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully