וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני מצעד הגאווה עתרו נגד עיריית ירושלים

16.6.2005 / 16:28

אנשי הקהילה ההומו-לסבית בעיר טוענים, כי ראש העיר מנסה לחבל בקיום המצעד, המתוכנן ל-30 ביוני, ודורשים מהעירייה סיוע בארגון

ארגון "הבית הפתוח" של הקהילה ההומו-לסבית בירושלים עתר הבוקר לבג"ץ נגד ראש העירייה, אורי לופוליאנסקי והעירייה, בדרישה שתשתף פעולה עם ארגון מצעד הגאווה, שמתוכנן להתקיים ב-30 ביוני. בגלי צה"ל דווח, כי בניגוד לעיריית תל אביב ולעיריות אחרות, מסרבת עיריית ירושלים בקביעות לסייע בארגון המצעד, עקב ההתנגדות לקיומו, בעיקר מצד חרדים בעיר.

בארגון טוענים, כי עיריית ירושלים ממשיכה בהתנהלותה המפלה ביחס לבית הפתוח ולקהילה ההומו-לסבית בירושלים, ומנסה לחבל בקיום המצעד. לדבריהם, מנכ"ל העירייה, איתן מאיר, מתעלם מאז חודש מאי מפניות אנשי הקהילה להיפגש עמו כדי לדון בסיוע העירייה. בין היתר מבקשים מארגני המצעד לתלות דגלי גאווה לאורך המסלול.

עוד טוענים אנשי הבית הפתוח, כי בפגישה שהתקיימה ב-14 ביוני בין חבר מועצת העירייה, סער נתנאל, לבין מנכ"ל העירייה עלה כי העירייה פועלת על פי עמדתו של ראש העיר המתנגד למצעד הגאווה, וכי ההתעלמות מפניות הבית הפתוח נובעת ממדיניות ראש העירייה שלא לאפשר את קיום מצעד הגאווה והאירועים הנלווים לו.

בעתירה לבג"ץ נטען, כי "פעולות ראש העירייה ועושי דברו פוגעות בחופש הביטוי של העותרת והציבור אותו היא מייצגת... ומהוות הפרה בוטה של חובת הנאמנות של הרשות הציבורית כלפי הציבור בכלל והקהילה ההומו-לסבית בפרט. החלטתו של ראש העירייה להתעלם מפניות העותרת, והנחייתו לעובדי העירייה הכפופים לו לנהוג באותו האופן, נגועים בחוסר תום לב חמור... ומפרים את עקרון השוויון".

המצעד, שיתקיים זו השנה הרביעית ברציפות בירושלים, ייצא מהמדרחוב במרכז העיר ויסתיים בגן הפעמון. באירועים צפויים להשתתף אלפי אנשים. בגלל תוכנית ההתנתקות, נדחה לשנה הבאה מצעד הגאווה הבינלאומי שתוכנן להתקיים באוגוסט בירושלים.

סגן יו"ר הוועד המנהל של הבית הפתוח, דפנה סטרומזה, מסרה כי "אירועי הגאווה יתקיימו ב-30 ביוני כמתוכנן. אם העירייה תוסיף לנסות ולהערים קשיים על קיומם בגן הפעמון, אני בטוחה שאורי לופוליאנסקי יתכבד לארח את אירועי הגאווה בכיכר ספרא".

מן העירייה נמסר לוואלה! חדשות, כי העירייה תגיב בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully