וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא בחוץ – סיפורים מהפריפריה של העולם

רחביה ברמן

16.6.2005 / 14:23

בהודו וקשמיר ממשיכים לריב, האיטלקים נגד האירו, נשיא אינדונזיה מנסה להתחבב על ההמונים ובווגאס רבים עם נהגי המוניות

שר המידע הפקיסטני, שייח' ראשיד אחמד, הכחיש השבוע דיווח לפיו ניהל מחנות אימון לקיצונים קשמיריים, שנאבקו נגד השלטון ההודי החלקו המערבי של החבל. "מעולם לא ניהלתי מחנה צבאי. אין לי שום קשר לחמושים או לוחמי גרילה", אמר השר. לדבריו, הוא סיפק מחסה למנהיג הבדלני הקשמירי, יאסין מאליק, וללוחמים אחרים לאחר שהגיעו לפקיסטן בעקבות התקוממות נגד השלטון ההודי בקשמיר ב-1989. "בהיותי קשמירי, הייתי חייב לתת להם לחם וחמאה, אבל לא היה שום דבר מעבר לזה", אמר. הודו, שבשנתיים האחרונות מנהלת תהליך שלום מהוסס מול אויבתה הגדולה, הביעה "דאגה רבה" מן הדיווח, והצהירה כי היא רואה בכך הוכחה לכך, ששלטונות פקיסטן אינם עושים די למנוע מלוחמי גרילה לפעול נגד הודו משטחה.

הלירטה לא מתה

רשת הסופרמרקטים האיטלקית "סנטרו", שעדיין מקבלת את שטרות הלירטה הישנים של המדינה, רשמה עלייה ניכרת בהכנסתה מאז החלה מפלגת "הברית הצפונית" במסע, שמטרתו להביא לפרישת איטליה מגוש היורו ולחזור למטבע המקומי. רשת "סנטרו", הפועלת בחבל טוסקניה, רשמה עלייה של 15% ברווחיה מאז החל שר הרווחה מטעם "הברית הצפונית", רוברטו מארוני, במסע לנטישת היורו, אותו הוא מכנה "אסון", שפגע בעסקים קטנים באיטליה.
דרישתה של הברית הצפונית, לערוך משאל עם בנושא, אינה צפויה להיענות, היות שחוקי איטליה שוללים משאלי עם על נושאים שנקבעו בהסכמים בינלאומיים. רוב המשקיפים רואים ביוזמה של הברית הצפונית פופוליזם שמכוון למערכת הבחירות הקרובה, שייערכו באביב הבא.

בריטניה נגד אפקט החממה

בריטניה הבטיחה לסייע לחברות לממן מיזמים לאגירת פליטות של גזי חממה מתחת לים הצפוני, במאמץ להילחם בהתחממות הגלובלית. שר האנרגיה הבריטי, מלקולם וויקס, אמר שטכנולוגיה שתוכל לקלוט את פליטות הפחמן הדו-חמצני מתחנות כוח הפועלות על פחם וגז, ולהזרים אותן לתוך שדות גז ונפט ריקים, עשויה להיות מוכנה לשימוש תוך עשור.

נשיא אינדונזיה לא זמין

ניסיון של הנשיא האינדונזי הראשון שנבחר באופן ישיר "להתקרב לעם" נחל כישלון די צפוי מראש. הנשיא סוסיליו במבאנג יודהויונו פרסם בשבת האחרונה את מספר הטלפון הסלולרי שלו, והזמין את כל מי שמעוניין להתלונן על שירותי הממשלה להתקשר אליו או לשלוחSMS בנושא. ביום שני כבר פרסמו עיתוני המדינה סיפורים של אלפי אנשים שלא הצליחו להשלים את השיחה, שכן הקו קרס מרוב עומס. דובר הנשיא אמר שמעסיקו מבטיח להתקין חמישה קווים חדשים לצורך העניין, אולם הדבר יתעכב שכן קודם צריך יהיה להתקין מערכת ממוחשבת חדשה. לא נמסר אם הנשיא יודהויונו ענה לשיחה כלשהי בעצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פירומן לירי

אדם שחיבר שני ספרים על דליקות שאירעו בשיקאגו נעצר בעיר בחשד להצתת בית ספר. דייויד קאוון, שהשתתף בכתיבת ספר על דליקה קטלנית בבית ספר בעיר ב-1958, נעצר והואשם בהצתת שריפה בבית ספר בו עבד כשרת. הספר שבכתיבתו השתתף קאוון "לישון עם מלאכים: סיפורה של דליקה", תיאר את סיפור הדליקה בה נספו 95 תלמידים, ואת השינויים שבוצעו בעקבותיה בתקנות האש של ארה"ב. קאוון כתב גם ספר בשם "דליקות גדולות בשיקאגו: שריפות שעיצבו עיר". קאוון עבד ככבאי בשיקאגו, אולם פוטר ב-2003.

"עוד פוליטיקאי מחזר אחרי נהגי המוניות"

מושל מדינת נבאדה, קני קווין, מתכוון להטיל וטו על חוק שיאסור על נהגי מוניות בלאס וגאס לקבל תמלוגים על הפניית תיירים למועדוני חשפנות. "אני חושש שהחוק שהועבר על ידי בית המחוקקים פוגע בגברים ובנשים המרכיבים את כוח נהגי המוניות שלנו", אמר קווין. נהגי המוניות מחו בתוקף נגד החוק, וטענו כי התמלוגים שהם מקבלים מבעלי המועדונים, אינם שונים מטיפים שמקבל עובד במלון תמורת הפניות לשירותים שונים. הנהגים מקבלים לרוב כ-20 דולרים תמורת כל לקוח שהם משכנעים ללכת לאחד ממועדוני החשפנות הרבים בעיר.

פרה חולבת

נשיאת הפיליפינים, גלוריה מקפגאל ארויו, עוברת זמנים לא קלים מבחינה פוליטית ומצויה במוקד מספר שערוריות. בין היתר עליה להתמודד עם מצוקת החלב במדינה. בפיליפינים ישנם כ-12 מיליון ילדים הסובלים מתת תזונה. תוכנית המספקת מזון לילדים עניין בבתי הספר הודיעה כי היא זקוקה ל-12 אלף פרות נוספות בכדי לספק לכל הילדים חלב. "אנו משרתים 300 אלף ילדים ביום ואנו זקוקים ל-60 אלף ליטרים של חלב ביום".

כיס"תוח של אונס

זקני הכפר המוסלמי צ'רטוואל בהודו החליטו לכפות על קורבן אונס "להתחתן" עם האנס, שהוא אבי בעלה. לדברי ראשי הקהילה ואנשי הדת בכפר, האונס מבטל את נישואיה בני עשר השנים של האישה. לאחר ישיבת חירום הורו זקני הכפר לאישה, אם לחמישה ילדים, לעזוב את בעלה, נור מוחמד, ולחזור לבית הוריה למשך שבעה חודשים ועשרה ימים כדי "להיטהר".לאחר תקופת "ההיטהרות", פסקו זקני הכפר, על האישה "להתחתן" עם חמה, ולחיות עמו לצד אשתו החוקית. "היא...תהיה כמו אם לנור מוחמד", אמר איש הדת המקומי שאמים אחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully