וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחימה מואשמת באזהרת מבוקש ממבצע צבאי

16.6.2005 / 10:20

ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל את בקשת הפרקליטות להוסיף לכתב האישום סעיף, לפיו הזהירה פחימה את המבוקש על פעילות צה"ל

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את בקשת הפרקליטות להוסיף לכתב האישום נגד טלי פחימה סעיף, שלפיו הזהירה מבוקש פלסטיני כי צה"ל מחפש אותו, על סמך מסמכים צבאיים שהגיעו לידיה.

סעיף האישום החדש טוען, כי פחימה הזהירה לפני כשנה את המבוקש בילאל יאסין על מבצע צבאי קרב, שהיה אמור להיערך ב-19-29 במאי 2004 בג'נין, והמליצה לו לשמור על עירנות פן ייעצר. התביעה הוסיפה את יאסין כעד תביעה.

בקול ישראל דווח, כי הסניגורית של פחימה התנגדה לתיקון כתב האישום. היא הודיעה לבית המשפט כי היא מתכוונת לזמן לעדות מטעם ההגנה את המבוקש הבכיר זכריה זביידי.

עד כה הואשמה פחימה כי הקריאה ותירגמה לפעילי גדודי חללי אל-אקצה בג'נין מסמך ששכח צה"ל במחנה, ושתיעד מבצע ללכידת מבוקשים, ובכך הכשילה את המבצע. החמור בסעיפי האישום נגדה הוא סיוע לאויב במלחמתו.

עורכת הדין של פחימה, עו"ד סמדר בן נתן, מסרה בתגובה: "השב"כ מבקש להוסיף האשמה חסרת יסוד כנגד טלי פחימה, לפיו היא הזהירה את באלל יאסין בג'נין מפני פעולת צה"ל במחנה. יאסין, אשר על דבריו מסתמכת הטענה החדשה, הכחיש מכל וכל כי טלי הזהירה אותו בעימות שנערך ביניהם. כשנשאל אם הוא מכיר את טלי, אמר: "ודאי, זאת הבחורה שבאה למחנה כדי לגרום הפסקת אש ולעצור את הפיגועים".

עוד טוענת עוה"ד בן נתן: "בילאל יאסין, העד שבגללו מבקשים לתקן את כתב האישום, אמר בשב"כ ובמשטרה, שזכריה זביידי מדבר וקורא עברית, וקרא לו ולאחרים את המסמכים של מבצע "דמעות תנין". כמו כן הוא אמר שכל העניין עם המסמכים שנמצאו היה לאחר שצה"ל יצא מן המחנה, שזה מה שטלי טענה כל הזמן. כזכור התביעה אומרת שזה היה באמצע המבצע, ושכך יכלו להזהיר את המבוקשים, וכשצה"ל נכנס שוב הם לא נתפסו.

"ההאשמה חסרת הבסיס חושפת יותר מכל את שיטות החקירה המפוקפקות והבלתי אמינות של השב"כ. חקירתו החוזרת של העד רק הוכיחה כי טלי פחימה היא פעילת שלום אשר הגיעה למחנה ג'נין כדי ליצור דיאלוג וגשר של שלום עם פלסטינים" מסכמת פרקליטתה של פחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully