וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון של שפעת עופות בבני אדם באינדונזיה

רויטרס

16.6.2005 / 8:53

המקרה אובחן רק לאחרונה למרות שהאיש נבדק במרץ, כיוון הקשר עימו אבד לאחר שעסקו פשט רגל. כעת הוא אינו נושא יותר את הנגיף

המקרה הראשון של שפעת עופות בבני אדם באינדונזיה זוהה לאחר שבדיקת דם של עובד בתעשיית העופות נמצאה חיובית. כך מסר היום גורם בארגון הבריאות העולמי. עם זאת, העובד אינו מראה כל סימפטומים של המחלה, ובשל הריכוז הנמוך של נוגדנים הוא אינו נושא יותר את הנגיף, אמר הגורם מג'קרטה.

העובד נבדק לראשונה בחודש מרץ לאחר התפרצות של שפעת העופות במחוז בדרום סולאווסי, בה מתו 25,000 עופות מהמחלה. מבין 81 אנשים שנבדקו, בדיקת הדם של העובד, שנשלחה לבדיקה במעבדה בהונג קונג, נמצאה כחיובית לשפעת העופות. בעקבות תוצאת הבדיקה נבדק העובד שוב. "בבדיקה השניה נמצאו בדיוק אותן תוצאות כמו בבדיקה הראשונה, מה שמכונה ריכוז נמוך מאוד של נוגדנים", אמר חוקר המגיפות סטיבן בג'ורגה. "אם בבדיקה השניה היה מתגלה ריכוז גבוה של נוגדים, היה דבר זה מצביע על זיהום שאירע לאחרונה".

הבדיקה השניה הושלמה רק החודש כיוון שעובדי הבריאות איבדו קשר עם האיש, לאחר שהעסק בו עבד פשט את הרגל. H5N1, נגיף אלים שגורם לשפעת בעופות, גרם למותם של 54 אנשים באסיה מאז סוף 2003, ביניהם 38 וייטנאמים, 12 תאילנדים וארבעה קמבודים. מאז הופעת המחלה לראשונה בסוף 2003 באינדונזיה, נבדקו יותר מאלף עובדים בתעשיית העופות, וטרינרים ואנשים נוספים שעשויים היו להיחשף למחלה הקטלנית.

מדענים חוששים ששפעת העופות, שמדבקת בקרב עופות אולם לא מתפשטת בקלות בקרב בני אדם, עלולה לעבור מוטציה לצורה שעלולה לגרום למגיפה בקרב מיליוני אנשים, שללא חיסון מתאים, ימותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully