וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים סגרו בעליות

עומרי כהן

15.6.2005 / 23:43

אודיוקודס איבדה כ-3%. אורכית ירדה כ-2%. סינרון הוסיפה כ-2%. אלווריון איבדה 2%. ריט עלתה כ-12.5%. נאסד"ק הוסיף 0.3%

יום מסחר הפכפך בבורסות וול סטריט הסתיים הלילה בעליות שערים קלות. למרות נתוני מקרו חיוביים שפורסמו עוד לפני הפתיחה, נסחרו מדדי המניות במרבית שעות המסחר בירידות, על רקע עלייה חדה במחירי הנפט הגולמי. אולם, לקראת הסגירה התמתנו העליות במחירי הזהב השחור וסיפקו למשקיעים סיבה לחזור ולקנות מניות.

מדד נאסד"ק עלה היום ב-0.3% ל-2,074 נקודות, ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-10,566 נקודות.

לאחר שטיפס במהלך המסחר לשיא של חודשיים, הסתפק הנפט הגולמי בעלייה של 57 סנט למחיר של 55.57 דולר, על רקע ירידה במלאי הבנזין והנפט בארה"ב. ארגון מדינות הנפט (אופ"ק) החליט היום להגדיל את היקף תפוקת הנפט ב-500 אלף חביות נוספות ליום, במטרה למנוע מחסור בנפט.

בחודש יוני, כאמור, חזרו מחירי הנפט לטפס, אולם הנפילה הזמנית שרשמו במאי סייעה לירידת מחירים כללית בארה"ב. מדד המחירים לצרכן ירד בחודש שעבר ב-0.1% והפתיע לטובה את האנליסטים, אשר ציפו בממוצע לעלייה של 0.1%. בנטרול סעיפי המזון והאנרגיה, נרשמה עלייה מתונה מהצפוי של 0.1% במדד הליבה. המגזר היצרני סיפק נתונים חיוביים על עלייה גבוהה מהצפוי בתפוקה התעשייתית בארה"ב בחודש שעבר.

בכירת המניות הישראליות טבע, שעלתה אתמול ב-1.7%, ירדה היום ב-0.8% ל-32.7 דולר. האנליסט אורי הרשקוביץ מבית ההשקעות לידר ושות' ציין כי טבע עשויה להיפגע מאישור שקיבלה ענקית התרופות פייזר מה-FDA לשווק את תרופת ה-Zmax (זיטרומקס) מתוצרתה גם בשחרור מושהה. "הפטנט על התרופה הרגילה פוקע לקראת סוף השנה, כך שעל ידי השקת הגרסה בשחרור מושהה תנסה פייזר מעתה להעביר חולים מגרסת הזיטרומקס הרגילה לגרסה החדשה. המשמעות עבור טבע היא שכל חולה שיעבור לשימוש בגרסה החדשה, יקטין את הפוטנציאל של גרסה גנרית מתוצרת טבע", כתב הרשקוביץ' למשקיעים.

האנליסטים בבית ההשקעות CIBC קיבלו בחיוב את האישור שקיבלה סינרון מה-FDA לשיווק בארה"ב של מכשיר הוולה-סמות', המיועד לטיפול בצלוליטיס. "לדעתנו, מחכה למכשיר שוק פוטנציאלי של למעלה מ-100 מיליון דולר בשנה. סינרון תוכל להכיר עתה בהכנסות מ-70 מערכות שנמצאו עד כה בניסויים, ואנו צופים לחברה תוצאות חזקות ברבעון השני", ציינו האנליסטים. ב-CIBC גם חזרו על המלצה של "תשואת יתר" לסינרון, והמניה הגיבה בעלייה של 1.5% ל-32.2 דולר.

בית ההשקעות האמריקאי הלפרן קפיטל החל לסקר את מניית און טראק בהמלצה של "תשואת יתר", וצירף מחיר יעד של 17 דולר. "אנו מאמינים כי לאון טראק הפלטפורמה החזקה ביותר בתעשייה כיום לפיתוח וייצור של כרטיסים חכמים ללא מגע", ציינו האנליסטים דיוויד שטרמן וצ'ארלס לאי, אולם מניית און טראק דווקא הגיבה בירידה של 1.1% ל-12.2 דולר.

אלווריון דיווחה על הזמנה למערכות גישה אלחוטיות בפס רחב מתוצרתה, ממפעילת שירותי הטלקום השנייה בגודלה במדינת חוף השנהב. היקפה הכספי של העסקה לא פורסם, והמניה התממשה בירידה של 2% ל-10.3 דולר, לאחר זינוק דו-שבועי של 16%.

מימושי רווחים הורידו היום גם את אורכית בכ-1.9% ל-27 דולר. אודיוקודס איבדה עוד 3.3% והשלימה מימוש של 12.4% מסוף מאי, לאחר שרשמה קודם לכן זינוק חודשי של 33%.

מניית ריט טכנולוגיות בלטה בעלייה של 11.5% ל-3 דולרים במחזור גבוה יחסית לממוצע במניה. גם סביינט ריכזה מחזורים גבוהים, והוסיפה 5.3% ל-3.8 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully