וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שינה מסייעת לגיבוש הזיכרון האנושי

רויטרס

15.6.2005 / 20:18

החוקרים השוו יכולת התמצאות מהירה בעיר וירטואלית עם ובלי שינה. נראה שהמוח שלנו עובד קשה בסידור מידע בזמן שגופנו נח

הגוף שלנו אולי נח בזמן שאנו ישנים, אולם מחקר חדש מורה על ראיות חדשות, כי מוחותינו עובדים קשה בזמן שאנו נוחרים. על פי המחקר, נראה שהשינה מסייעת לגבש את הזיכרון, כך שיהיה זמין לאורך כל שעות העירות. תוצאות המחקר דווחו בכנס של הארגון למיפוי המוח האנושי, שנערך לאחרונה בטורונטו.

ד"ר פייר אורבאן ועמיתיו מאוניברסיטת לייז' בבלגיה ערכו השוואה בין התפקוד המוחי של אנשים שישנו טוב ושל אנשים מעוטי שינה. בניסוי התבקשו 22 מתנדבים לתור עיר וירטואלית במחשב במשך חצי שעה. לאחר "סיור היכרות בעיר", המשתתפים התבקשו לאתר מקומות מסוימים בתוך 30 שניות. במהלך החיפוש המהיר נמדדה פעילות מוחם של המשתתפים באמצעות מכשיר FMRI, המייצר הדמייה של פעילות המוח באמצעות תהודה מגנטית.

באותו לילה 12 מן המשתתפים נשלחו לביתם לישון שינה נורמלית, בעוד 12 המשתתפים האחרים נשארו במעבדה ולא הורשו לישון. כמה ימים מאוחר יותר, לאחר שכל המשתתפים כבר זכו לשינה טובה במיטותיהם, ערכו החוקרים מבחן התמצאות מהיר נוסף למשתתפים ופעילותם המוחית נמדדה שוב.

בהשוואה לנחקרים שנמנעה מהם שינה, הראו אלה שישנו היטב פעילות רבה יותר באזור במוח שמכונה הגרעין הקאודטי. החוקרים טוענים, כי ממצא זה מעיד על כך שעבור הישנים היטב הניווט בעיר הפך לפעולה אוטומטית יותר – כמו קואורדינציה או הזזת אברי הגוף, תפקודים שנשלטים גם הם ע"י אותו גרעין במוח. המחקר מחזק ראיות לכך שהשינה מסייעת למוח לארגן מחדש את האינפורמציה המוזנת לתוכו במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully