וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: נשבית את המדינה לרבע שעה

15.6.2005 / 16:43

מועצת יש"ע תקיים בסוף החודש את מבצע "עוצרים רגע וחושבים מחדש", בו תופסק למשך רבע שעה תנועת הרכבים וייסגרו העסקים

ראשי מועצת יש"ע הודיעו היום על מבצע "עוצרים רגע וחושבים מחדש", שיתקיים ב-27 ביוני. במסיבת עיתונאים שכינסו בירושלים, הודיעו ראשי יש"ע כי בתאריך זה, בשעה 18:00, יעצרו כל המזדהים עם תושבי גוש קטיף וצפון השומרון את מכוניותיהם לצד הדרך למשך כרבע שעה, "כדי לחשוב ולהרהר מה מביא את הממשלה לעקירת 10,000 יהודים מבתיהם". ראש מועצת יש"ע, בנצי ליברמן ויו"ר המועצה האיזורית מטה בנימין, פנחס ולרשטיין, קראו לציבור לדומם את הרכב בכל מקום ולבעלי העסקים לסגור את עסקיהם לרבע שעה, כדי לדרוש מהממשלה לחשוב שוב על ההתנתקות ולשקול אותה מחדש.

הכבישים שבהם ייערך המפגן הם קטע כביש מס' 1 בין ירושלים לבין ת"א, כביש ת"א חיפה הישן, כביש מס' 4 מחיפה ועד אשקלון, ונתיבי איילון, מגלילות ועד קיבוץ גלויות. בגוש דן: ציר ז'בוטינסקי מפתח תקוה עד צומת רכבת צפון; בירושלים: מהכניסה לעיר עד קריית הממשלה ובחיפה - דרך העצמאות מגשר פז ועד התחנה המרכזית. על פי התוכנית, משתתפי המחאה, יתארגנו מראש לאורך הצירים.

הפעולה המשמעותית יותר שמכינים במועצת יש"ע, היא מצעד ההתחברות, והוא מתוכנן להתבצע כאשר תחליט הממשלה לחסום את הגישה לגוש קטיף ולצפון השומרון. מדובר בצעדות רבות בכל רחבי הארץ, שבהם יקחו חלק על פי התוכנית רבבות אנשים, ויתמשכו על פני ימים ארוכים. את הצעדות יובילו אישי ציבור, דמויות ציבוריות, מעולם האקדמיה, הרבנות והפוליטיקה, אולם, על פי ולרשטיין, "הן יתבצעו ללא אלימות, ותוך נכונות להיעצר". "זה יהיה המהלך הגדול ביותר אי פעם במדינת ישראל", אמר ולרשטיין.

ליברמן הזהיר: "ראש הממשלה מדרדר את המדינה לאסון בכל תחומי החיים. בתחום הביטחוני, מספיק לעיין בהערכות והאזהרות של ראשי מערכת הבטחון. אנו צפויים לאינתיפאדה ולמלחמת טרור, שלידה תראה האינתיפאדה השניה כמשחק ילדים. כבר היום מוכנים גדודים של מתאבדים לפעולה. הם רק מחכים שההתנתקות תתבצע, כדי ללחוץ עלינו לבצע את ההתנתקות הבאה. במישור המוסרי והחברתי - ישראל עומדת להפוך 10,000 איש לפליטים של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully