וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדר לשרון: משפחות צד"ל על סף קו העוני

15.6.2005 / 12:26

יו"ר מרכז השלטון המקומי דורש מרה"מ למנות את השר רמון כאחראי לטפל בכ-600 המשפחות, שחבילת ההטבות שקיבלו עומדת לפוג

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, פנה אל ראש הממשלה, אריאל שרון, בדרישה שיתערב וימנע את גלישת של מאות משפחות יוצאי צד"ל הממוקמות ביישובי הצפון, אל מתחת לקו העוני.

אלדר העביר את פנייתו לשרון לאחר פגישה עם האלוף במיל. יוסי פלד, אשר טיפל בעבר בקליטת אנשי צד"ל בישראל, ולאור דיווחי מחלקות הרווחה בצפון, על כך שפקיעת הטבות הדיור למשפחות צד"ל בזמן הקרוב תביא להידרדרות קשה במצבן.

במכתבו אל רה"מ כותב אלדר, כי על ממשלת ישראל חלה החובה לדאוג למשפחות אלה, אשר שמרו על גבול הצפון במשך שנים רבות. "אל לנו לשכוח שמשפחות אלה, הזקוקות לטיפול מהיר ומסור מצד ממשלת ישראל, סייעו ותרמו רבות למדינה במהלך כל שנות שהותה בדרום לבנון, מול אויבי ישראל וכנגד אחיהם. אלה אשר סייעו לנו בהגנה על גבול הצפון, זקוקים לעזרתנו ועומדים עתה חסרי אונים מול המציאות הישראלית והקושי הרב להשתלב בה, ועלינו להושיט להם יד ולסייע להם כמיטב יכולתנו", כתב אלדר.

אלדר דרש משרון להטיל על השר חיים רמון את הטיפול במשפחות חיילי וקציני צד"ל, ולגבש חבילת הטבות שתסייע למשפחות בהתמודדותן עם קשיי הקליטה ותימנע את הידרדרותן אל מתחת לקו העוני. השר רמון שימש כמתאם בין משפחות צד"ל לבין הממשלה עם נסיגת צה"ל מלבנון, והוא זה שגיבש את חבילת ההטבות למשפחות אלה עם הגעתן לישראל.

בישראל נמצאות כיום כ-600 משפחות של חיילי וקציני צד"ל, המונות למעלה מ-2000 נפשות, מתוך כ-1200 משפחות שהגיעו עם נסיגת צה"ל מלבנון. מרבית המשפחות חיות בעיקר ביישובי הצפון: נהריה, קרית שמונה, מעלות-תרשיחא וכרמיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully