וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקר פרץ למחשבים מסווגים כדי לחפש עב"מים

9.6.2005 / 21:50

גארי מק'קינון, שנעצר השבוע בבריטניה, נחשב לאחד מגדולי ההאקרים. לטענתו חיפש במחשבי הצבא ונאסא הוכחות לקיום עב"מים

גבר אנגלי, הנחשב כאחד מגדולי ההאקרים למחשבים בטחוניים מאז ומעולם, נעצר בעקבות פריצה למחשבים אמריקאיים מסווגים ביותר, וטען להגנתו כי רק חיפש הוכחות לכך שעב"מים באמת קיימים.

גארי מק'קינון, שנעצר בלונדון ביום שלישי האחרון, הורשע שלא בפניו ע"י בית משפט פדרלי ב-2002 בגין עבירות של פריצה למחשבים ב-14 מדינות בארה"ב. בין השאר הוא מואשם כי פרץ ל-53 מחשבים של הצבא האמריקאי ושל סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א. כעת הוא צפוי להיות מוסגר מבריטניה לרשויות האמריקאיות.

ע"פ החשד, ניצל מק'קינון את שהותו במחשבים האמריקאיים כדי להוריד מידע רגיש למחשבו, לשתק את מחוז וושינגטון בצבא, למחוק כ-1,300 חשבונות של משתמשים ולגנוב 950 סיסמאות. לטענת האמריקאים, "סולו" – כינויו ברשת של מק'קינון – השיג מידע "אשר יכול היה לסייע לאויב". הנזק שגרם מוערך בכמיליון דולרים.

עורכת הדין של מק'קינון הצהירה בבית המשפט ביום רביעי, כי מרשה אינו מכחיש כי חדר למערכות המחשבים האמריקאיות". ואולם לטענתה מק'קינון, מנהל רשת מחשבים מובטל בן 39 מצפון לונדון, רק חיפש אחר הוכחות לקיומם של עב"מים. היא הסבירה, שהוא היה משוכנע כי ארה"ב מסתירה את הראיות מאזרחי העולם. היא הוסיפה, כי מק'קינון גם רצה לחשוף את החולשות במערכות הביטחון האמריקאיות, משום שהוא פציפיסט.

מק'קינון, הצפוי ל-70 שנות מאסר אם יורשע, מבקש להישפט בבריטניה, בשל "אי אמונו במערכות הצדק האמריקאיות". אד גיבסון, איש ה-FBI, שנכח בשימוע שנערך למק'קינון הסביר, כי פריצותיו של "סולו" נערכו בתזמון גרוע – ממש לפני אירועי ה-11 בספטמבר. "הצבא ידע כי מישהו הצליח להיכנס למחשביהם לפני התקפות ה-11 בספטמבר, אך לא גילו מי".

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי השימוע הבא בעניינו של מק'קינון ייערך ביולי ואז יוחלט האם להסגירו. עד אז הוא משוחרר בערבות של 5,000 פאונד, צריך לדווח על מיקומו לתחנת המשטרה בשכונתו, נאסר עליו לנסות ולהשיג מסמכי נסיעה – ובעיקר לא להתחבר לאינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully