וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוד חדשני יעקוב אחר הטבע מקרוב

10.6.2005 / 18:24

חוקרים הציבו ציוד מתוחכם כמו מצלמות אלחוטיות וחיישנים בחלקת יער קטנה, כדי "למדוד לטבע את הדופק", מסביב לשעון

חלקת יער בת 120 מ"ר בקליפורניה צוידה לאחרונה במצלמות רובוטיות ובציוד מתוחכם אחר, כדי לעקוב אחרי בעלי החיים, עצים ואפילו שורשים, כחלק מניסיון חלוצי של מדענים "למדוד לטבע את הדופק".

בסוכנות הידיעות איי.פי. דווח, כי החוקרים, היושבים במרחק מאות קילומטרים מן היער, יוכלו כעת להפעיל את המכשירים, רובם אלחוטיים, ביניהם מצלמה היודעת לגלוש בין העצים על כבל. באמצעות הציוד יוכלו לצפות בביצי הציפורים בוקעות, למדוד את קצב צמיחתם של שרכים וללמוד את השפעות זיהום האוויר על היער. המכשירים במעבדה באוויר הפתוח אינם מפריעים להתנהלות הרגילה ביער, ומאפשרים מעקב מסביב לשעון אחר הפעילות.

"זה בלי שום ספק ישנה את האופן בו אנו עוסקים היום במדע", הסביר מייקל אלן, מנהל המרכז לשימור ביולוגי של ריברסייד. מייקל המילטון, מנהל מרכז המחקר שבו הורכבו מכשירי הניתור, הוסיף כי "הפרוייקט יאפשר להשלים פערים רבים בידע הקיים כיום. לדבריו, "המידע שנשיג היום יוכל יום אחד להציל חיים ואולי אף את כדור הארץ עצמו".

חיישנים המוצבים במרחבי היער מתעדים טמפרטורה, לחות, רוח, גשם, ברקים ואפילו את נשיבת הרוח הקרירה בלילות. המדענים מקווים, כי הטכנולוגיה החדשה תאפשר בסופו של דבר לגלות דרכים להילחם בהתחממות העולמית, לאתר וירוסים הנישאים ע"י יתושים, לאתר מים מזוהמים לפני שהם נשתים ע"י בני אדם, ולצפות את מסלולי ההתפשטות של צמחים פולשניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully