וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחסום ווטש": מתנחלים מנהלים המחסומים

9.6.2005 / 14:50

בדו"ח הארגון נטען, כי משרדי התיאום לא מתפקדים, ובמקרים רבים המתנחלים הם שעובדים במחסומים. בצה"ל דוחים את הטענות

ארגון "מחסום ווטש" טוען, כי במחסומים רבים בשטחים החיילים אינם מתפקדים והמתנחלים מנהלים בפועל את הפעילות. בצה"ל דוחים את הטענות.

בקול ישראל דווח, כי בדו"ח הארגון נטען שבשנה שעברה הגישו הפעילים לצה"ל כמאה תלונות על התנהגות חיילים ומתנחלים כלפי פלסטינים בשטחים. לטענת הארגון, מחצית מהתלונות לא זכו למענה ופחות מ-50 זכו לתשובה מלאה.

בארגון טוענים עוד, כי משרדי התיאום והקישור המספקים לפלסטינים תעודות מעבר, אינם מתפקדים, ובמקרים רבים המתנחלים הם שעובדים במחסומים ומנהלים אותם. בנוסף מעבר של פלסטינים רבים נמנע כי לא שילמו קנסות תעבורה. פעילי הארגון מותחים ביקורת על כך, שלאחר 4.5 שנים בהן הם מקיימים מעקב אחר המתרחש במחסומים, הם אינם מבחינות בהקלות, אלא דווקא בהחמרת המצב.

קצין אג"ם באזור יהודה ושומרון, ארז וינר, אמר בתגובה לקול ישראל, כי בדו"ח יש אי דיוקים רבים ואי אמירת אמת. לדבריו, בשנה האחרונה בלבד הוסרו מאות חסימות דרכים בשטחים, וכעת מספרם הכולל של המחסומים, החסימות ונקודות הביקורת הוא 80. הקצין הוסיף, כי בשנתיים האחרונות יש סגר רק על העיר שכם, וגם שם צה"ל נוקט באמצעים שונים להקל על מעבר התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully