וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: אינני אופטימי לגבי הסיכויים לקידום השיחות עם הפלסטינים

9.4.2000 / 12:00

ראש הממשלה יוצא מחר לפגישה עם מובארק במצרים ומשם ימשיך לפגישה עם הנשיא קלינטון בוושינגטון

ראש הממשלה, אהוד ברק, אמר היום בישיבת הממשלה השבועית כי הוא איננו אופטימי בקשר לסיכויים לקידום השיחות עם הפלסטינים.
דברים אלה אמר ברק לפני יציאתו לפגישה עם נשיא ארה"ב, ביל קלינטון, בוושינגטון ביום שלישי. לפני כן יעשה ברק חניית ביניים, מחר בבוקר, בקהיר וייפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק. היום נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר עראפת, עם מובארק במצרים.
קלינטון וברק צפויים לדון בדרכים להאיץ את המו"מ בין ישראל לבין הפלסטינים. היוזמה הגיעה הפעם מהממשל האמריקני לאור החשש מהקפאת תהליך השלום ועימות צבאי סביב היציאה מלבנון.
מלשכת ברק נמסר כי הממשל האמירקאי מבקש לקדם את השיחות בערוץ הפלסטיני לאחר כישלון פגישת אסד-קלינטון בז'נבה לפני שבועיים. בפגישה יעדכן קלינטון את ברק בפרטי פגישתו עם אסד. ברק יבקש מארה"ב סיוע צבאי מיוחד למימון הוצאות ההיערכות החדשה של צה"ל אחרי הנסיגה מלבנון.
שר התיירות, אמנון ליפקין-שחק, המשמש גם בצוות המו"מ עם סוריה, העריך הבוקר כי ברק לא נוסע כדי לשמוע תשובות שליליות מאסד.
הפלסטינים והישראלים החלו אתמול בסבב שיחות נוסף בבסיס חיל האוויר האמריקאי ליד וושינגטון, כשמטרתם לקבוע הסכם מסגרת לקראת הסכם הקבע במאי.
עד כה התעכב המו"מ לאור פערים גדולים ואי הסכמות בין הצדדים. לאחר סיום פגישת ברק-קלינטון יגיע לוושינגטון יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, והוא ידון עם קלינטון בהתפתחויות בערוץ הפלסטיני.
ואילו מקורבו של הנשיא הסורי, העיתונאי פטריק סיל, אמר היום בראיון לגלי צה"ל כי מגעים בין סוריה לבין ישראל נמשכים כל העת. סיל מכחיש כי ברק יגיע לוושינגטון כדי לקדם את המסלול הפלסטיני, לדעתו המאמצים יתמקדו בערוץ הסורי. לדברי מקור אמריקני יעביר קלינטון לברק מסרים חדשים מהנשיא הסורי במהלך פגישתם מחרתיים.
בפגישה בין ברק לבין קלינטון ידונו השניים גם בהיבטים הבינ"ל של יציאת צה"ל מלבנון.
בלבנון פרסם היום חיזבאללה הודעה האומרת כי הארגון ימשיך בלחימתו בישראל בכל הכוח עד שישראל תעזוב את לבנון עד הסנטימטר האחרון.

בעקבות הפרסומים בסוף השבוע על קרע כביכול בין הדרג המדיני לבין בכירים במטכ"ל, שמתנגדים לנסיגה חד צדדית מדרום לבנון, הבהיר היום ברק כי יש לו אמון מלא ברמטכ"ל, שאול מופז, באלוף פיקוד הצפון, בראש אגף המודיעין ובקציני אמ"ן.
ואילו מופז אמר בסוף השבוע בתגובה לפרסומים אודות הקרע כביכול כי "אנחנו לא רפובליקת בננות, צה"ל מוציא לפועל את החלטות הממשלה". מופז ציין כי חוות הדעת של אגף המודיעין בצה"ל מאוזנת, "וזה לא יהיה נכון להטיל דופי באלופי צה"ל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully