וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה הורדת מחירי הסיגריות הזולות

9.6.2005 / 11:56

בוועדת הכספים זעמו על תוכנית האוצר להוריד את מחירי הסיגריות הזולות, אותן מעשנים לרוב בני נוער, ובמקום זאת הועלה מחירן

חברי ועדת הכספים ביטלו אתמול את תוכנית משרד האוצר להוזיל את מחירי הסיגריות הזולות, והעלו את מחירן יחד עם מחירי הסיגריות היקרות. כך דווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

משרד האוצר ביקש מחברי הוועדה לאשר את צו המחירים החדש של הסיגריות, ללא הודעה מוקדמת. לפי הצו, אמור היה מחיר הסיגריות הזולות לרדת ב-60 אגורות לחפיסה, בעוד שהסיגריות היקרות היו אמורות להתייקר ב-30 אגורות.

הצו, שפורסם אתמול ב"ידיעות אחרונות", עורר כעס בקרב חברי הוועדה, על רקע העובדה שהוא היטיב עם בני הנוער והשכבות החלשות. "אסור לנו להרעיל מאות אלפי בני נוער", אמר ח"כ דוד טל, "לא ייתכן שיד אחת של הכנסת תילחם נגד הרגלי העישון, והיד השנייה תמריץ את בני הנוער ואת שאר צרכני הסיגריות הזולות לעשן". גם שר הבריאות, דני נווה, כתב למנכ"ל רשות המסים: "הצעתכם תביא לעידוד העישון, שהוכח שהוא מהווה סכנה לחיים".

בתום הדיון החליטו חברי הוועדה שלא להוזיל את מחירי הסיגריות הזולות, אלא לייקר אותם ממחיר של 8.5 שקלים לחפיסה, למחיר של 10.5 שקלים. בנוסף החמירו הח"כים את מחיר הסיגריות היקרות, מעבר לכוונת האוצר – והעלו אותו ב-60 עד 90 אגורות. מחירי הסיגריות מתוצרת ישראל הושארו ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully