וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש שקבצים של הכור בדימונה נגנבו

9.6.2005 / 11:23

המשטרה חוקרת תלונה של חברת "גל-על", לפיה נגנבו ממחשביה קבצים המיועדים לפרוייקט של הקריה למחקר גרעיני

המשטרה חוקרת תלונה של חברה העוסקת בתחום המים, שטענה כי ממחשביה נגנבו שרטוטים ונוסחאות המיועדים לפרוייקט של הכור הגרעיני בדימונה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח הבוקר, כי במהלך חקירת פרשת הריגול העסקי ("הסוס הטרויאני") אותרו בשרתים, הממוקמים בגרמניה ובבריטניה, קבצים השייכים לחברות ישראליות העוסקות במים מינרלים ובמים מטוהרים. בעקבות הממצאים נגבו עדויות מבכירים בענף. במהלך חקירתו של מנכ"ל "תמי 4", התברר שנגנב חומר גם ממחשבי חברה מתחרה נוספת - "גל-על".

מנכ"ל "גל-על", ברוך זיסר, זומן למשטרה וזיהה שם את הקבצים הגנובים. במהלך עדותו אמר גם שבמחשבים שנגנבו היו קבצים סודיים - שרטוטים של "טיפול במים" ופטנט לפירוק והפרדת מים - המשתייכים לקריה למחקר גרעיני בדימונה. זיסר אמר בחקירה, כי אם יגיעו החומרים לידי גורמים עוינים, הם יוכלו לשמש ליצירת פצצת מימן.

זיסר מסר עדות במשך שבע שעות. הקבצים הנזכרים לא נמצאו ועדיין לא ברור אם נגנבו. מהמשטרה נמסר, שהנושא עדיין בחקירה.

חברת "גל-על" עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות שתייה. החברה עובדת בשירות משרד הביטחון וחברת החשמל.

מהוועדה לאנרגיה אטומית נמסר, כי "חברת גל-על מעולם לא היתה מעורבות בשום פרוייקט של הקריה למחקר גרעיני ושום חומר מסווג של הקמ"ג לא קיים בידיה של חברה זו. מיד עם פרסום הכתבה ולאור החשיבות שאנו מייחסים לנושא, נערכה בדיקה מיידית ומקיפה הן בקמ"ג והן בחברת גל-על ממנה עולה כי לא היו דברים מעולם. בבדיקה נמצא כי הקשר היחיד שהיה הוא רכישה של פילטר למתקן שתיה משרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully