וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלום: בג"ץ חלק ממדיניות שרון הלא שפויה

9.6.2005 / 9:51

בסיעות הימין תקפו בחריפות את הכרעת בג"ץ כי חוק "פינוי-פיצוי" חוקתי. רן כהן (יחד): למתנחלים נותר רק לחזור לישראל

בסיעות הימין תקפו בחריפות את שופטי בג"ץ בעקבות ההחלטה לאשר את תוכנית "פינוי פיצוי". ח"כ שאול יהלום (מפד"ל) אמר: "שופטי בג"ץ השתלבו במדיניות הבלתי שפויה של ראש הממשלה, אריאל שרון". לדבריו, חבל שבג"ץ לא עמד על משמרתה של הדמוקרטיה ולא הוכיח את שרון על רמיסת ערכיה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר ש"בג"ץ מתרחק יותר ויותר מהצדק ומקריב את כבוד האדם וחרותו על מזבח תפיסת עולמו השמאלנית". בהתייחס לשופט אדמונד לוי, שהיה בעמדת מיעוט, אמר אלדד כי "גם בסדום יש צדיק אחד והעולם קיים בזכות הצדיקים". ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר כי בג"ץ החמיץ הזדמנות היסטורית להוכיח שהוא עדיין מחובר אל העם אותו הוא שופט.

יו"ר שדולת יש"ע בכנסת, ח"כ יחיאל חזן (ליכוד) אמר, כי "בית המשפט נתן גושפנקה לגזל ולשוד לאור היום של הממשלה ושל ראש הממשלה ולגירוש יהודים שהיו במשך שנים דוגמה ומופת לעם ישראל". ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) אמר, כי "בג"ץ הוכיח פעם נוספת כי יש לו אומץ לעצור גירוש של 400 מחבלים של חמאס בידי ממשלת רבין, אבל לא את גירושם של 8,000 מתיישבים ללא כל תכלית ראויה בידי ממשלה אטומה".

מהמועצה האזורית חוף עזה נמסר, כי "בגוש קטיף לא מופתעים מהחלטת בג"ץ, ומציינים כי העם בבחירות האחרונות ובסקרים נתן פסק דין אחר", וכי "יותר משפסק הדין האומלל מעיד על חוקיות הגירוש, הוא מעיד על הרכבו הבעייתי של בג"ץ". המועצה "אימצה בחום" את פסק דין המיעוט של השופט לוי.

ראש מועצת חוף עזה, אבנר שמעוני, הביע אכזבה מההחלטה ואמר, שהחלטת שופטי בג"ץ שלא לבוא לגוש קטיף מנעה מהם את היכולת לקבל "פסק דין ראוי ומאוזן".

מועצת יש"ע פרסמה הודעה, לפיה בג"ץ מתעלם בהחלטתו מזכויות הקניין וכבוד האדם של תושבי גוש קטיף וצפון השומרון. "בג"ץ נתן הכשר לעקירת אלפי יהודים מבתיהם ושבירת מטה לחמם, ללא כל סיבה מלבד רצונו העיקש של ראש הממשלה", נאמר בהודעה.

לבני: התוכנית יכולה לצאת לדרך

לעומת זאת, בסיעות השמאל בירכו על החלטת בג"ץ. ח"כ חיים אורון (יחד) אמר כי "כל מי שרוממות הדמוקרטיה בגרונו חייב לקבל את ההכרעה". שר הפנים, אופיר פינס (עבודה), אמר: "שופטי בג"ץ אמרו היום אמירה חד-משמעית וברורה בזכות החלטות הממשלה ונתנו את ברכת הדרך המשפטית ליישום תוכנית ההתנתקות".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסף לפיד (שינוי), סבור שהמאבק למען ארץ ישראל השלמה לא ייוושע מהכפשת בית המשפט העליון והמתנחלים חייבים להפנים את העובדה שישראל היא מדינת חוק". ח"כ רן כהן (יחד) אמר, כי "עתה אין על המתנחלים אלא לשמור את המדינה מאיומי האלימות ולהפנים את החלטת שלוש הרשויות ולחזור לישראל".

נשיא המדינה, משה קצב, אמר בתגובה על פסק הדין, כי "על אזרחי המדינה לעמוד מאחורי פסיקת בג"ץ ולכבד אותה".

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה בתגובה להחלטת בג"ץ, כי כעת יכולה התוכנית לצאת לדרך, "לאחר שבג"ץ הסיר את ענן חוסר הוודאות מעליה וקבע שתתבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully