וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אורגזמה נשית עוברת בגנים

8.6.2005 / 11:59

חוקרים בריטים גילו, כי גנים מסויימים משפיעים על יכולת האישה להגיע לסיפוק מיני. עכשיו נותר רק לברר מי הם הגנים המעורבים

אורגזמה היא כבר לא תוצר של מצב רוח, מצב פסיכולוגי או השפעה חברתית. מחקר בריטי חדש מעלה, כי היכולת להגיע לאורגזמה קשורה דווקא במטען הגנטי ועוברת בתורשה.

פרופ' טים ספקטור, שעמד בראש המחקר, ועמיתיו לקחו דגימות די.אן.איי מ-4,000 נשים בגילאי 19-83 – חמישים אחוזים מהן תאומות זהות והנותרות, תאומות לא זהות. במחקר התברר, כי שכיחות האורגזמה אצל תאומות זהות, החולקות את אותו די.אן.איי, גבוהה יותר מאשר אצל המשתתפות שהן תאומות לא זהות, ואינן בעלות מטען גנטי זהה. נתונים האלו דוחים טענות קודמות הקושרות את האורגזמה הנשית עם מצבים חברתיים ופסיכולוגים, ומציעים אפשרות לפיה האורגזמה קשורה דווקא בבידוד גנים המסייעים להגעה לאורגזמה.

פרופ' ספקטור, מנהל מחלקת מחקר התאומים בבית החולים סיינט תומאס בלונדון אמר בעקבות הממצאים לירחון "Royal Society", כי המחקר העלה ש-"34-45 אחוזים מהסיבות לאי הגעה או להגעה לאורגזמה יכולות להיות מוסברות באופן גנטי. קיימת השפעה ביולוגית נסתרת שלא קשורה בחינוך, דת או גזע. העובדה שזה עובר בירושה, מראה שלאבולוציה השפעה גם על האורגזמה". החוקרים מקווים שהממצאים יסייעו לפתח תרופות אשר יסייעו לאורגזמה הנשית ולאפשר לנשים, המסוגלות להגיע לאורגזמה מהר, להגיע לסיפוק גם עם שותפים בעלי מיומנויות פחותות במיטה.

עם זאת, אומר פרופ' ספקטור, איתור מדוייק של הגנים המעורבים ייקח שנים, מאחר שיכולים להיות מאות גנים כאלו. לדבריו, ייתכן שהשפעת הגנים היא פיזית – וכך הם גורמים לשינויים בנקודת הג'י, או פסיכולוגית – כך הם משנים את אופן ההתעוררות המינית.

ד"ר מרגרט ריס, יועצת גניקולוגית לבית החולים ג'ון רדקליף באוקספורד ומומחית באי תפקוד מיני אצל נשים אמרה לבי.בי.סי בעקבות ממצאי המחקר: "זה מעניין, אבל קצת פשטני. קיימים הרבה מאוד גורמים המעורבים בתפקוד המיני הלקוי של נשים, כמו התעוררות מינית נמוכה, בעיות עם האורגזמה וכאב. כל אחת מהסיבות האלו עלולה לגרום לאחרת וכולן קשורות זו בזו". לכן, היא אומרת שמאוד לא סביר שטיפול תרופתי בודד יעבוד. עם זאת, היא אומרת שעזרה עצמאית וייעוץ מיני פסיכולוגי יכולים להיות מאוד יעילים.

שליש מהנשים אומרות שמעולם לא הגיעו לאורגזמה, או שהגיעו לעיתים רחוקות בלבד, בעוד שלמעלה מעשירית אומרות שהן תמיד מקבלות אורגזמה במהלך קיום יחסי מין. רוב הנשים מסוגלות להגיע לאורגזמה באמצעות אוננות, כאשר 34% מהן תמיד מגיעות לאורגזמה בדרך זו. לשם השוואה, מחקרים מראים כי גברים נכשלים בהגעה לאורגזמה רק בשני אחוזים מהמקרים, במהלך יחסי מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully